RPC: Program not registered

Jan Kasprzak kas na ics.muni.cz
Neděle Leden 26 13:47:20 CET 1997

Robert Dobozy napsal:
: > portmapper mi bezel, mountd jsem pak zjistil, ze ho mam v inetd.conf
: > zahashovanyho, to se spravilo lehce, az na to, ze tam je uvedena jen
: > sluzba rpc/udp a ne tcp. Co se tyce nfs, to v inetd.conf vubec neni,
: > zrejme se ma spoustet nejakymi skripty v /etc/rc0.d a /etc/rc1.d
: > ale do toho nemam moc chuti se hrabat. Z ULTRIXu jsem zvykly, ze mi
: > tam furt bezi jeden mountd a ctyri nfsd, tady na linuxu mi bezi
: > nejake ctyri nfsiod, o nichz jsem se domnival, ze to bude v podstate
:
: No je to podobne, len nfsiod je nevyhnutna ale nepostacujuca podmienka .
:
	Aby nedoslo k omylu: nfsd a nfsiod jsou zcela odlisne veci:
nfsiod v Linuxu jsou kernelove thready, ktere se staraji o nfs read-ahead
a dalsi operace na strane klienta. Na strane serveru musi bezet
rpc.mountd (nebo mountd), ktery dava klientum filehandles, a rpc.nfsd
(nfsd, v nekterych ne-linuxovych systemech je take jako kernel thread
a ve vice kopiich), ktery vyrizuje aktualni pozadavky klientu
a provadi cteni a zapis dat. A pochopitelne portmapper, ale ten musi
bezet na kazdem pocitaci, ktery chce poskytovat ven jakekoli RPC
sluzby.

-Yenya

--
Jan "Yenya" Kasprzak <kas na fi.muni.cz>         http://www.fi.muni.cz/~kas/
[[                        ^^^ Note my new e-mail address!!!            ]]