RPC: Program not registered

Robert Dobozy robo na idata.sk
Neděle Leden 26 10:35:45 CET 1997

On Fri, 24 Jan 1997, Petr Her~man wrote:

> ..

> klient=Debian 1.1 Linux 1.2.13 #1 Wed Aug 23 01:06:43 CDT 1995 i486
> server=Debian 1.2 Linux  2.0.27 #1 Fri Dec 6 13:27:33 PST 1996 i486
> Nejake problemy s RPC mivam i se:
> server=ULTRIX dec51.lf2.cuni.cz 4.2 0 RISC
> a to v tom smyslu, ze kdyz zmenim /etc/exports, ze pak musim rebootovat
> cely server (coz neni az tak sranda), aby se to vzalo na vedomi :-(((

Zvlastne, ja mam Ultrix 4.4 a tam to beha v poriadku.

> portmapper mi bezel, mountd jsem pak zjistil, ze ho mam v inetd.conf
> zahashovanyho, to se spravilo lehce, az na to, ze tam je uvedena jen
> sluzba rpc/udp a ne tcp. Co se tyce nfs, to v inetd.conf vubec neni,
> zrejme se ma spoustet nejakymi skripty v /etc/rc0.d a /etc/rc1.d
> ale do toho nemam moc chuti se hrabat. Z ULTRIXu jsem zvykly, ze mi
> tam furt bezi jeden mountd a ctyri nfsd, tady na linuxu mi bezi
> nejake ctyri nfsiod, o nichz jsem se domnival, ze to bude v podstate

No je to podobne, len nfsiod je nevyhnutna ale nepostacujuca podmienka .

> to same jako klasicky nfsd, ale asi se mylim, spis je chyba, ze
> se mi nerozbehne rpc.nfsd .
> Takze momentalne tam mam jen
>     100000    2   tcp    111  portmapper
>     100000    2   udp    111  portmapper
>     100005    1   udp   1053  mountd
> a koumam, co s tim dal.

Ja by som asi nemiesal portmapper a mountd/nfsd v inetd.conf. Urcite to
ide nakonfigurovat, ale podla mna je najjednoduchsi sposob pouzit princip
aky je v napr. Ultrixe/OSF/Solarise  t.j. v nejakom rcX.d/Sxxx (na
mojom Slacku konkretne /etc/rc.d/rc.inet2 ) pustit najprv portmapper :

----------------Start of rc.inet2 --------
# Start the SUN RPC Portmapper.
if [ -f ${NET}/rpc.portmap ]; then
   echo -n " portmap"
   ${NET}/rpc.portmap
fi

a potom niekde ku koncu ale ZA TYM zvysnych demonov:

# # Start the various SUN RPC servers.
if [ -f ${NET}/rpc.portmap ]; then
  # Start the NFS server daemons.
  if [ -f ${NET}/rpc.mountd ]; then
    echo -n " mountd"
    ${NET}/rpc.mountd
  fi
  if [ -f ${NET}/rpc.nfsd ]; then
    echo -n " nfsd"
    ${NET}/rpc.nfsd
  fi
  ## Fire up the PC-NFS daemon(s).
  #if [ -f ${NET}/rpc.pcnfsd ]; then
    #echo -n " pcnfsd"
    #${NET}/rpc.pcnfsd ${LPSPOOL}
  #fi
#  if [ -f ${NET}/rpc.bwnfsd ]; then
#    echo -n " bwnfsd"
#    ${NET}/rpc.bwnfsd ${LPSPOOL}
#  fi
fi # Done starting various SUN RPC servers.

------------End of rc.inet2 --------------------

> No, to je otazka. Nedavno se tu nekdo zminoval o tom, zda "ruchat ruchadlem
> nebo orat traktorem" - tj. zda si instalovat UN*X klasicky, editovat
> si tabulky rucne atd, anebo podporovat sireni UN*Xu mezi obycejny
> 'plebs' pomoci snadno instalovatelnych distribuci. Zatimco na ULTRIXu

Podla mna tu budu vzdy (v hrubom priblizeni) 3 skupiny ludi :
plebs, pokrocili uzivatelia (spravcovia amateri :-)) a guru-ovia ...
Tich prvych to absolutne nezaujima - pocitac je proste nastroj a nejake to
nastavovanie ci dokonca editovanie ...(no comment)
Druhi asi daju prednost skriptu, ktory vsetko urobi za nich a nastavi
vsetko nejako vseobecne-standardne
No a ti treti skoro urcite pohrdnu nejakymi instalacnymi skriptami a
radsej zoberu vi (ci dokonca ed ;-) a urobia si presne to co potrebuju
namieru.

> jsem byl nuceny vsechno delat rucne, zjistuju, ze pouzivanim Linuxu
> hrozne lenivim, zvykam si, ze pri instalaci "baliku" se mi vsemozne
> tabulky meni "samy" a ja se o ne prestavam starat a pomalu zapominam,
> na co vsechno vlastne jsou :-(( Vetsinou vsechno funguje, ale sotva
> neco selze (mineno: pomoci menu si "neco" nainstaluju a ono se mi to
> hned "samo" v pohode nerozbehne), tak zacnu mit problemy jeste vetsi,
> nez kdybych si to od zacatku musel instalovat ruco.

Pri takychto instalaciach je vzdy problem, ze autor nepamatal (ani vlastne
nemohol) na vsetky moznosti a variacie nastavenia (napr. sendmail, named
...), takze pokial niekto chce nieco trosku ine musi si to v unixe urobit
sam ...

Ale furt lepsie, ze je taka moznost, nie ako v inych nemenovanych (zdravim
Billa) kvazi-systemoch kde Vam povedia: no skuste si pockat na novsiu verziu
bude tak za 6-8 mesiacov a bude stat cca 100 USD :-)).
Caute
				Robo