locales

Sauer David XSAUER na hwlab.felk.cvut.cz
Čtvrtek Leden 30 10:38:01 CET 1997

> Date sent:      Wed, 29 Jan 1997 11:49:44 +0100 (MET)
> Send reply to:  linux na muni.cz
> From:           =?ISO-8859-2?Q?Hanu=B9_Adler?= <had na pdas.cz>
> To:             Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject:        Re: locales

> Trochu jsem to spletl -- neni to rfc, ale ISO standard: ISO-639.
> Pouzivat se to ale ma tak jako tak, podle RFC 1766. Oboji prikladam,
> neni to tak velke. Omlouvam se tem, ktere to nezajima.
>
> Me osobne "cs" nevadi a myslim, ze kde uz oznaceni existuje, nema cenu
> zavadet dalsi ala Microsoft a cp1250. Jsem pro cs_CZ...

> [...]
Nazdar,
 jako ten, kdo tuto debatu zahajil bych se primluvil za pouzivani
cs_CZ.ISO8859-2 z duvodu nezavadeni dalsich standartu. Jako alias pak
bych navrhoval cs. Na tomto aliasu zrejme tolik nezalezi, vsechny tri
(cs,cz,czech) lze uvest do locale.alias. Jeste bych se vratil k
umisteni jednotlivych lokalizovanych katalogu zprav programu.
Adresar je asi tanto:
/usr/share/locale/cs_CZ.iso88592/
V tomto adresari se nachazi nekolik obycejnych souboru, mimo jine i
LC_MESSAGES. Bohuzel jsem videl navrh, kde je doporuceno nastavit
NLSPATH na /usr/share/locale/%L/LC_MESSAGES/%N.cat. Z toho vyplyva,
ze obycejny soubor i adresar maji stejne jmeno. Nevite jak to resit ?
Jeste co se tyka souboru LC_MESSAGES: pri generovani (localedef) v
nem jsou uvedeny ceske ekvivalenty yes/no. Stejne definice se pak
objevuji v nekterych katalozich zprav(napr. fileutils.cat). Ma to pak
znamenat, ze soubor LC_MESSAGES byl obetovan pro umisteni adresare s
katalogy ? Nebo jsem neco prehledl ?
                                David Sauer
                                xsauer na hwlab.felk.cvut.cz