Instalace Linuxu na pc se 4 mb RAM

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Červenec 9 14:22:11 CEST 1997

Leos Bitto pise:
: On Tue, 8 Jul 1997, Petr Simek wrote:
: >
: > Pokud mate na pocitaci MSDOS disk a kernel RedHatu podporuje MSDOS (tim si
: > nejsem uplne jisty), tak by mozna slo jeste pred zapocetim vlastni
: > instalace namontovat msdos a udelat swap do souboru. RedHat 4.2
: > prakticky nenabootuje se 4MB a s 8MB se instaluje jen tak,tak.
:
: Ja jsem instaloval RedHat 4.2 nekolikrat na pocitacich s 8 MB RAM a
: pokazde to probehlo bez problemu - swap se zaktivoval drive nez byl
: potreba.
[...]
: Na druhou stranu je fakt ze na pocitac s 4 MB RAM jsem jeste RedHat
: nedostal - ale ani jsem se moc nesnazil, vzdycky jsem si rekl o dalsi
: 4 MB RAM, ono i kdyby ta instalace probehla, stejne by ten Linux nakonec
: byl dost liny.

	RH 4.2 vyzaduje k behu min. cca 3MB RAM (jako kazdy jiny Linux),
ale k instalaci potrebuje 8MB RAM. To je proto, ze pouziva initrd
a moduly, takze nepotrebuje nekolik ruznych bootovacich disket jako
ma treba Slackware. Z toho se ale odvozuje vetsi velikost inicialniho
ramdisku a tim i vetsi narocnost na RAM pri instalaci. Myslim, ze
instalace z NFS nebo z CD je mene narocna -- usetri se druha disketa
s dalsim ramdiskem.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/