Vnuceni IRQ (bylo :Re: Dve sitovky 3C905)

Michal Ludvig LUDVIGM na cs.felk.cvut.cz
Čtvrtek Červenec 10 23:03:45 CEST 1997

>    Nojo, to jsem cekal, ze se s tim nekdo ozve ;-). Tohle me samozrejme
> napadlo jako prvni. Jenze originalni 3Com-ovska utilita _odmita_ nastavit
> IRQ rka, ze "this parameter is not configurable". V dokumentaci ke karte
> se pise, ze nastaveni IRQ je zalezitosti cituji: "BIOS or your PC
> manufacturer supplied utility". Muj PC manufacturer ale zadnou utilitu k
> nastavovani 3Comovskych karet nedodava.

Dneska jsem resil problem, kterej s tim mozna trochu souvisi. Dostal jsem
PnP kartu 3c509 EtherLink III, dal do pocitace, nabootoval, koukam, ze
kernel ji v pohode poznal (rikal: io=0x300, irq=10), tak ji
naifconfiguju, pridam patricne routovani a ejhle vono nic. Jelikoz jsem
to vsechno tvoril v siti se samejma TCP/IP-neschopnejma (do te doby)
Macama, taxem si myslel, ze chyba bude na jejich strane (ze jsem to blbe
nastavil, jelikoz s Macintoshema pracovat neumim). Bohuzel po mnoha
hodinach pokusu bez vysledku jsem si prinesl siteschopne PC z jine
kancelare a k velkemu rozcarovani jsem zjistil, ze xyba je na strane
Linuxu. Hned ze zacatku meho trapeni jsem si vsiml ze to VZDYCKY rekne,
ze medium je 10baseT, i kdyz je tam zapojeny BNC (nevi nekdo jak mu
vnutit tohle, kdyz to sam nepozna?). Pocitac jsem tedy prestehoval do
dosahu TP kabelaze ale furt nic. Po nekolika hodinach tapani a zoufalych
pokusu jsem (ani nevim proc) zkusil: insmod 3c509 io=0x300 irq=12 (tedy ne
10 jak mi to rikal pri bootu) a: HEUREKA !!! Najednou to zacalo chodit.
Nevim, jak je tohle mozne, nebot me HW znalosti takhle hluboko nesahaji.
Nejvic me prekvapilo, ze at je irq jaky chci, tak to ifconfig vzdycky
sezere a spravne zjisti ethernetovou adresu ty karty (z toho jsem ucinil
zaver ze irq se pouziva jen pri prenosu dat ...???). Ovsem jak to udelat
pri vice kartach, ktere takto lzou, to nevim :-( Snad ne zkouset vsechny
mozne kombinace io/irq... Ten DOSovy konfiguracni program samozrejme taky
nefungoval. Jo, kde jsou ty casy jumperu a switchu...

Mejte se hezky
Michal Ludvig