Bezpecnost NFS

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Neděle Červenec 13 22:28:17 CEST 1997

Hello, world!

> Slysel jsem ze lze zprovoznit NFS pres SSH - pak je to pry docela
> bezpecne.

   Ano, pres SSH jde tunelovat vice mene libovolny protokol, nicmene pri
pouzivani NFS na vetsi vzdalenosti tak jako tak vyjde najevo naprosto
stupidni logika timeoutu a retransmitu.

   [A bit off-topic] Asi pred rokem jsem zkousel vymyslet vlastni sitovy
filesystem (result: vymyslel, ale nemel cas implementovat) a tehdy jsem mel
takovy pocit, ze jakmile delam v podstate cokoliv stejne jako NFS, mel bych
to predelat, protoze je to spatne. NFS je asi dokonalym prikladem, jak
_nedelat_ sitovy FS. (BTW vetsina jeho implementaci napr. nezvlada adresare
s vice nez 256 polozkami -- pak si je muze plest!)

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"This sentence contradicts itself -- no actually it doesn't."