Kdo ma delsi uptime?

Petr Herman Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Červenec 14 17:43:47 CEST 1997

Matus Uhlar wrote:

> In cz.comp.linux was written by Michal Bencur <bencur na elf.stuba.sk>:
> -> >    Mam tady stroj, ktery bezi uz pres ctvrt roku (114 dni) bez rebootu.
> -> > (je to mail relay/primarni DNS/ftp server). Kdo ma vic? ;-)))...
> ja som mal na news serveri asi 220 dni...
>
> a minule som videl nejakeho japonca sa chvalit s 366 dnami

To je asi problem free UN*Xu, ze se na nich velky uptime zpravidla
nedosahne, protoze vetsina spravcu nevydrzi ani rok, aby si neupgradovala
jadro, a tak kvuli tomu prebootuje. Ja kdyz jsem zacal pred par lety
spravcovat Ultrix na DECu, tak jsem toho o Unixu moc nevedel a tak jsem do
systemu zbytecne moc nestoural, a tak nebyl problem, aby server bezel
treba rok, a ani jsem nemel nejaky pocit, ze bych se mel nekde necim
chlubit - a ani mi pak pri rebootu nenapadlo si vsimat, kolik dni
vlastne bezel. Samozrejme, byl to docela jiny pocit, nez na co byl clovek
zvykly z PC, ale to je zase vec HW, a ne OS.

>  Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia

Petr Herman