Bezpecnost NFS

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Červenec 15 11:01:38 CEST 1997

Hi,

> protokol:
>   NFS verze 2 je postaveno na UDP, proto se prilis nedoporucuje pro
> WAN, ale prakticke zkusenosti s tim nemam. NFS verze 3 muze pouzivat
> UDP i TCP, TCP je default. Je implementovano v Solarisu 2.5 a vyssim
> (u Linuxu nevim - v RadHatu 4.1 ho nemam). S provozem pres WAN jsem u
> verze 3 problemy nemel (slo o SWAN, ne Internet, ale to by melo byt
> jedno).

   V Linuxu 2.1.X podporovano.

> kryptovani:
>   Secure NFS zajistuje jen autentikaci, nikoliv kryptovani. Chtel-li
> clovek kryptovani NFS na Sunovske platforme musel na server i na
> klienta nainstalovat Solstice Firewall, ktery kryptovani zajistoval,
> nebo mezi ne dat SunScreeny. Ze to stalo hodne, a skoro nikdo to proto
> nedelal, neni snad ani potreba zminovat.

   V tomto pripade by asi byl na miste tunnel pres SSH nebo pouziti
IPSEC.

   V Linuxu 2.1.X podporovano.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"God doesn't play dice."    -- Albert Einstein