XFig a diakritika?

Michal Bulant bulik na bart.math.muni.cz
Úterý Červenec 15 14:23:53 CEST 1997

    :: potreboval som urobit schemu do LaTeXu v xfigu. Vsetko by bolo
    :: v poriadku, ale niejak som tam nemohol dostat
    :: diakritiku. Existuje nejake riesenie?

    MK: Treba tak, jak se to dela v Metapostu, tj. vysazet TeXem napis
    MK: s diakritikou, konvertovat do Postscriptu a ten vlozit do
    MK: obrazku. Muzete si na to udelat skript nebo rovnou pouzit ten
    MK: od Metapostu.

Myslim, ze se nabizi nasledujici postup:
1) Spustit xfig s nasledujicimi prepinaci (viz dokumentace k xfigu)
$xfig -specialtext -latexfonts -startlatexFont default &
1.5) Vytvorit pozadovany soubor
2) Vyexportovat .fig soubor jako kombinovany PostScript a LaTeX,
pritom je v LaTeXovem souboru potreba doeditovat ceske znaky.
3) Zpracovat LaTeXovy soubor LaTexem, automaticky si nacte PS soubor.

Upozornuji, ze je to jiz delsi dobu, co jsem toto potreboval,
takze nevim, jestli jiz neexistuje "normalnejsi" postup.

POZN: V pripade doplneni ceskych znaku do .fig souboru, jsou pak tyto
znaky exportovany do ridicich sekvenci TeXu podle ISO-Latin-1.
Je proto treba bud napsat nejaky sed script nebo editovat vyexportovany
soubor.

						Michal Bulant

|     Michal Bulant, PhD student and system administrator           |
|     Masaryk University, Brno, Czech Republic                      |
|     Faculty of Science                                            |
|     Department of Algebra and Geometry                            |
|     Topics: Number Theory, TeX, Linux (Debian) , *GNU*,           |
|             Computer Algebra, ...                                 |
|     e-mail: bulant na math.muni.cz                                   |
|        WWW: http://www.fi.muni.cz/~bulik/                         |