sendmail -q => segmentation fault

Pondělí Červenec 21 16:57:50 CEST 1997

> tak jsem ted zkusil jako root rucne probehnout frontu mailu, ktere mi
> na masine visi kvuli vikendovemu vypadku felk.cvut.cz. Zavolam tedy
> "sendmail -q" a ejhle ... segmentation fault. System je RH 4.1 s RPMky
> castecne prehranymi z 4.2 - sendmail je 8.8.5-4, libc 5.4.23 (v RH 4.2
> je tusim 5.3.12).

Zacalo mi to delat po havarii, kdy se ve spool adresari objevily nejake
nekozistence. Resenim byl nejprve downgrade na stary sendmail, aby to
odeslo (mel jsem zalohu) a pak jsem si zkompiloval novy 8.8.6 :-)
Obnovil jsem frontu (abych zjistil, zda to udela zas) a taky mu to slo.
(takze bych byl byval ten stary nepotreboval).

Postup kompilace je na www.kin.vslib.cz/~kolar (CZ text o sendmailu).
Pri kompilaci na Linuxu je stale treba v ida/aux/rmail.c
zakomentovat radky 65 a 66 s definici strchr a strrchr, protoze ta definice
je uz v nejakem *.h (mluvim ted o kompilaci s IDA rozsirenim, cili je to
bug v IDA).

> Podpori nekdo moje podezreni, ze je to kvuli libc? Krome toho pouziva
> sendmail jeste libdb, ale s tou jsem nijak nehybal.

Hmm :-) nekdy mi mem pocitaci strasi, ale uz jsem si zvykl ;-)
Zrovna ted me trapila "ostra" verze mSQL - jeji knihovny mohly za to, ze
to nechodilo s PHP/FI v Apache. Jooo - zlata beta :-)))
(to mam z toho, ze mi nestacily starsi verze).

                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution
                        See: http://www.spsselib.hiedu.cz/monkey/