update/bdflush problem

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Čtvrtek Červenec 24 08:48:02 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Alexandr Malusek <malusek na sysel.ujf.cas.cz>:
-> V pripade asynchronnich zapisu se plni diskove buffery a ty se potom
-> "flushuji" na disk. V pripade synchronnich zapisu aplikace po vydani
-> pozadavku na zapis ceka, dokud nedostane potvrzeni od disku, ze
-> operace probehla. Vypada to, ze vase aplikace pouziva synchronni
-> zapisy.

Dolezite operacie byvaju vykonavane synchronne a s vyssou prioritou, na ukor
rychlosti. Vo vacsine systemov si moete vybrat ci chcete "fast" alebo
"fail-safe" operacie. synchronny okamzity zapis je bezpecny proti vypadku
prudu (ale na to su UPS) aj proti padom systemu (system by padat nemal)...

-> Pri asynchronnich zapisech je hodnota svc_t obvykle nekolikanasobkem
-> 11 ms, nebot ve fronte na zapis ceka vice pozadavku. Hodnota %b byva
-> nizsi. (Mimochodem, je-li tato hodnota nad 65% v dlouhodobem prumeru, pak
-> se disk povazuje za pretizeny).

hmmm 65% ? ja osobne by som povazoval za pretazeny disk ak je to nad 50%
Avsak vsetko zavisi od pojatia a hlavne penazi. v kazdom pripade je iostat
vynikajuci nastroj ktory zisti ktory disk kolko maka... bohuzial mi nevie
povedat o ktoru particiu pri vytazeni ide (mame tu jeden pretazeny 4GB a
nevytazeny 2GB a nevieme ktoru polovicu z toho 4GB mame vymenit s 2GB,
samozrejme to zavisi aj na rychlosti tych diskov...)

-> Celkem me mrzi, ze tyto monitorovaci nastroje (iostat, vmstat, nfsstat,
-> sar, ...) na Linuxu nejsou. V pripade desktopu to tolik nevadi, ale
-> v pripade vetsiho serveru jsou velmi zadouci.

no comment. parkrat mi to v linuxe chybalo. Okrem toho ma solaris tu moznost
ze top vypisuje kolko casu stravil procesor v iowait... co tiez nieco povie.
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar