update/bdflush problem

Alexandr Malusek malusek na sysel.ujf.cas.cz
Čtvrtek Červenec 24 12:57:26 CEST 1997

> hmmm 65% ? ja osobne by som povazoval za pretazeny disk ak je to nad 50%
> Avsak vsetko zavisi od pojatia a hlavne penazi.

:-) Mate pravdu. Asi bude lepsi, kdyz to doplnim, aby lide nebyli
zmateni, co je vlastne spravne.

iostat v Solarisu 1 informace o svc_t nevypisuje, jako mira zatizeni
disku se pouziva velicina "util" (disk utilization v %). Predpokladam,
ze je to priblizne totez co %b u iostatu v Solarisu 2 (tento
predpoklad muze byt chybny - podrobnejsi informace jsem nesehnal a
vyvojaru jsem se neptal). V literature (Adrian Cockroft, Sun
Performance and Tuning, SunSoft Press, Prentice Hall) se pro Solaris 1
uvadi nasledujici kriteria:

35% <= iostat(30).util,   disk silne zatizeny
65% <= iostat(30).util,   disk pretizeny

iostat v Solarisu 2 poskytuje podrobnejsi informace, kriteria jsou:
20% <= iostat(30).b && 30 ms <= iostat(30).svc_t < 50 ms, disk silne zatizeny
20% <= iostat(30).b && 50 ms <= iostat(30).svc_t,         disk pretizeny

(30) znamena 30 s interval mereni. iostat.util se u Solarisu 2 pocita
jinak, nez u Solarisu 1.

To jsou obecna kriteria, v konkretnich pripadech je potreba prihlednout
k pristupovym vzorum na disk.

Ale aby to nevypadalo, ze stale vychvaluji Solaris - na stole mam PC s
Linuxem, spoustim na nem fyzikalni vypocty, vyvijim na nem fyzikalni
aplikace.  Linux bych za Solaris nevymenil - mam jen 16 MB RAM a malo
penez. Solaris je vetsi, linejsi.  Ale jina situace je u serveru, co
ma HD s desitkami GB, stovky MB RAM, pouziva High Availability reseni

S pozdravem,
Alexandr Malusek (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR