update/bdflush problem

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Pátek Červenec 25 09:32:22 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Jan Kasprzak <kas na informatics.muni.cz>:
-> : Dolezite operacie byvaju vykonavane synchronne a s vyssou prioritou, na ukor
-> : rychlosti. Vo vacsine systemov si moete vybrat ci chcete "fast" alebo
-> : "fail-safe" operacie. synchronny okamzity zapis je bezpecny proti vypadku
-> : prudu (ale na to su UPS) aj proti padom systemu (system by padat nemal)...

-> 	Tohle je prave nesmysl, i kdyz obecne rozsireny.

Nuz podla vaseho vysvetlenia ano, ja som to zobral ze ked synchronne tak
metadata aj data... v tom pripade sa objavi interval (od doby ked by uz
synchronne boli data zapisane synchronne po dobu ked by uz boli zapisane aj
asynchronne) pocas ktoreho ak vypadne prud, synchronne zapisovane data
stratene nebudu a asynchronne zapisovane data stratene budu. Je mi jasne ze
ak pocas zapisu metadat resp. dat vypadne prud alebo padne system, nejake
straty budu nezavisle na synchronnom alebo asynchronnom zapise.
poznamka - v tomto odseku ak som povedal data tak som tym myslel aj
metadata.

-> 	Synchronni zapis metadat nema vliv na bezpecnost/konzistenci
-> dat na filesystemu, je-li zapis dat asynchronni a bez journalingu.
-> U asynchronniho zapisu cekate nejdele 30 sekund, nez se data i metadata
-> dostanou na disk. Data, zmenena v teto dobe, jsou nezabezpecena.
-> To jest ztracite data za nejvyse 30 sekund. U synchronniho
-> zapisu metadat a asynchronniho zapisu dat je tohle (prekvapive :-)
-> stejne: Datum trva az 30 sekund, nez se dostanou na disk.
-> A to, ze metadata se zapisuji driv, nema na nic vliv.

-> Vysledek?
-> Po padu systemu je na konci souboru novy blok s uplne jinymi
-> daty. Mohou to byt treba citliva data, ktera nedavno nekdo jiny
-> smazal a o nichz si mysli, ze uz jsou bezpecne pryc.

hmmm data take citlive by sa najprv mali mazat systemom wipefile (prepisat
nulami, pripadne este raz jednotkami a nulami) a az potom zmazat subor.

-> 	Dale: Zapis s prioritami je dost tezke udelat spravne

nepochybujem :) ale nato su programatori analytici aby sa borili s
problemami tohoto typu nie ? :) a koderi nech to urobia.
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar