prijem faxu na linuxe

Egon Eckert egon na www.capitol.cz
Úterý Červenec 29 16:06:31 CEST 1997

Róbert Drotár <drotar na ipg.sk> wrote:

:   Poterboval by som doporucit nejaky dobry soft, ktory by mi vedel
: prijat fax. Moja predstava je asi takato: mam stroj, ktory sa mi
: pravidelne (pomocou diald) pripaja k inetu. Ten stroj prevezme
: faxy, ktore na neho budu dochadzat a potom mi ich mailom posle.

Presne toto dela mgetty/sendfax package.

: Uvadzam to preto, lebo je potrebne vyriesit proble, ze o modem
: sa bija dva programy: fax a diald.

To ma mgetty opravdu pekne vyreseno (jen je treba v obou programech pouzivat
opravdu spravna zarizeni (tedy ttyS, ne cua) pomoci lock-souboru. Dokud jsem
mgetty pouzival, behalo mi to k plne spokojenosti. Jen obcas, kdyz chcipl
diald (a on obcas chcipe), byla potreba oba demony zabit.

:   Este jedna vecicka by sa mi zisla a to, aby som donutil nejako
: linuxa poznat, ze mu volam ja a potom aby sa pripojil: tj zavolal by
: som mu, on by to zdvidol, ja by som tonovo vytukal dajake cislo a
: on by sa pripojil...

Mgetty se da zkompilovat s 'voice extensions' - vznikne binarka 'vgetty',
ktera toto vsechno umi, v mgetty package je spousta prikladu (zaznamnik,
voice-mailbox...).

Egon Eckert