seriovy port

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Úterý Červen 3 00:25:40 CEST 1997

On Mon, 2 Jun 1997, Jan Kasprzak wrote:

> "Jan Doubek, Ing." pise:
> : Dobry den,
> : jiz delsi dobu mi neda spat modem pripojeny na COM1,
> : kdy mi Slackware treba po prikazu
> : "..# cu -l /dev/cua0"
> : hlasi:
> : cu: open (/dev/cua0): Permission denied
> : cu: /dev/cua0: Line in use
>
> 	chgrp uucp /dev/cua0
> 	chmod 660 /dev/cua0

Tahle prava jsou ve Slackware default pro /dev/cua*:

crw-rw----   1 root     uucp       5,  67 Jul 18  1994 /dev/cua3

cu je setgid uucp:

-r-xr-sr-x   1 root     uucp       130569 Aug 29  1995 /usr/bin/cu

Problem je v tom, ze cu zrejme vyuziva setgid bit jen na cteni
konfiguracnich souboru a pro zamknuti linky.  Pred samotnym otevrenim
linky si zmeni gid na realne gid volajiciho uzivatele. Je-li cu volan pod
rootem, nastavi si navic uid na uucp, takze k portu pristupuje jako
(uid=uucp,gid=bin) a take jej nemuze otevrit.

Pokud maji mit vsichni uzivatele pristup na modem, nezbyva asi nic
jineho nez chmod 666 /dev/cua0. Pro roota by melo stacit

# newgrp uucp
# cu -l /dev/cua0

--- Marek Kubita                       home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                       work: marek na corpus.cz