zaZOMBIEovany pocitac

Blackie blackie na zf.jcu.cz
Pondělí Červen 2 13:57:11 CEST 1997

On Thu, 29 May 1997, Ondrej Pech wrote:

> [...]
> Projevuje se to tak, ze nektere ukoncene procesy zustanou ve stavu zombie a
> nejdou vyhodit z pameti. Pokud se zrovna jedna o daemony ty pak nelze znovu
> pustit (nfs). Pocitac pak ani nejde shutdownovat a musi se resetovat.
> Zkousel jsem prejit ze Slackware 3.1 na 3.2 a to nepomohlo. Stava se to dost
> casto na dvou zcela nezavislych pocitacich (oba i486). Dost casto je tak
> jednou za max 30 dni, minimalne 2 hodiny, bezne tak jednou za dva dny.
> Kolegovy se to stalo na i586 s RH 4.2 pri instalci nejakeho "vylepsujiciho"
> CD pro RH 4.2 (RH neznam, tak sorry za to oznaceni).

Stava se mi stejna vec. Hardware P6/150, SCSI, 32 MB RAM
Software Debian 1.2, kernel 2.0.30.
Pocitac zatuhne do stavu, kdy sice castecne funguje, ale sprava procesu
je na tom dost spatne (viz ps ax, kdy init je ve stavu D).
Asi nejlepsi moznost, jak to skoncit, je napsat sync, konzole zatuhne, a
resetovat pocitac.

> Nevite prosim nekdo, co to muze byt? Jiste si dovedete predstavit, ze
> neustale hw resetovani pocitace neni nic prijemneho.

Nevim presne, cim to je, ale umim tuto situaci vytvorit. Kamarad ma
disketu, ktera je zajimavym zpusobem poskozena. Pokud ji namontuju,
spustim mc a zkusim neco zkopirovat z ty diskety, ozvou se hlasky kernelu
o spatnem cteni, konzole zatuhne a init je poskozen.
Podle me je to nejaka panicka reakce kernelu na chybny hardware.
Zajimalo by me, co si o tom myslite, je to chyba kernelu ?
(jeste jsem nezkousel kernely 2.1.x)

> Na zaver uvadim "ps -ax" ze zazombieovaneho pocitace, nez jsem ho "vytahl ze
> zasuvky"
>

>   PID TTY STAT  TIME COMMAND
>     1  ?  D    0:29 init [5]

Co si myslite o tyhle radce ?