O RT Linuxu

Robert Dobozy robo na idata.sk
Sobota Červen 7 21:39:06 CEST 1997

On Fri, 6 Jun 1997, MECIAR,Vladimir wrote:

Cau Vlado,

> Je vobec mozne hovorit o akomkolvek UNIX-e ako o Real Time operacnom
> systeme?

Ale je ... :-)

> Podla mna nie. Nemam predsa definovany maximalny cas odozvy na lubovolnu
> operaciu.

Mozes mat.
Niektore UNIXy ako DIGITAL UNIX, Solaris, Linux umoznuju okrem klasickeho
time sharingu aj RT sharing systemovych zdrojov. Neviem ako je to presne
pri RT Linuxem ale Solaris definuje 3 a DEC UNIXdokonca 4 triedy (sposoby)
pridelovania priority. Takze si schopny nejakemu svojmu procesu konstatne
vyssiu prioritu ako maju vsetky ostatne procesy (vratane systemovych).
Samozrejme tento prog. musi byt vtipne napisany, aby nezahltil system
napr. blbym nekonecnym cyklom - potom by sa taky kernel alebo swaper
nemusel dostat k slovu a ....
To je teoria, prakticky sa mi to nepodarilo nikdy  dokonale preskusat ...

> Prosim ako automatizera by ma na tuto temu (Linux a RT) zaujimali
>
>akekolvek informacie.

Nahodou som na sunsite.unc.edu /pub/Linux/Incoming/xmad-2.3.tar.gz
nasiel  program pre "data acquisition" na RT Linuxe. Nemam cas ani
podmienky to skusat, takze neviem do akej miery to je funkcne, ale stiahni
si to, vyskusaj a mozes "podat spravu". Mozno by to zaujimalo viacerych ci
a ako RT Linux funguje.

S pozdravom
					Robo

*	INTER-DATA s. r. o.       *       Phone: +421 7 273 710, 273 714 *
*	Osadna 11                 *       Fax:   +421 7 273 053          *
*831 03 Bratislava                *       E-mail: robo na idata.sk          *
*	Slovak Republic           *       http://www.idata.sk            *