O RT Linuxu

Michal Choura Michal.Choura na euromise.cz
Pondělí Červen 9 09:42:37 CEST 1997

On Sat, 7 Jun 1997, Robert Dobozy wrote:

> On Fri, 6 Jun 1997, MECIAR,Vladimir wrote:
>
> Niektore UNIXy ako DIGITAL UNIX, Solaris, Linux umoznuju okrem klasickeho
> time sharingu aj RT sharing systemovych zdrojov. Neviem ako je to presne
> pri RT Linuxem ale Solaris definuje 3 a DEC UNIXdokonca 4 triedy (sposoby)
> pridelovania priority. Takze si schopny nejakemu svojmu procesu konstatne
> vyssiu prioritu ako maju vsetky ostatne procesy (vratane systemovych).
> Samozrejme tento prog. musi byt vtipne napisany, aby nezahltil system
> napr. blbym nekonecnym cyklom - potom by sa taky kernel alebo swaper
> [...]

Linux samotny neni mozne jednoduse upravit na skutecny RT system.
Jednoduchymi upravami (aby to jeste porad byl Linux) lze maximalne
zajistit, ze onen dulezity proces se dostane ke slovu za urcitou dobu s
danou pravdepodobnosti, ale neni to zaruceno. Je potreba zajistovat i
takove veci, aby se treba nahodou neodswapoval na disk etc. Nevim z hlavy,
cim presne je toto dane, ale souvisi to se zakladni koncepci Linuxu.
Samotny Linux tedy muze byt jen "pseudo" RT.

Existuje nekolik uprav Linuxu, ale skutecny RT system se z Linuxu dela
tak, ze se napise novy RT kernel, podstatne jednodussi, nez Linux, a na
nem se jako jeden proces spusti RT proces a jako druhy potom cely Linux.
Vice z hlavy nevim, ale vysel o tom clanek v nejakem lonskem (nebo
letosnim?) Linux Journalu.

				Michal Choura

!!!!!!     New Email Adress:  Michal.Choura na euromise.cz    !!!!!!
|Michal Choura,             e-mail: Michal.Choura na euromise.cz   |
|WWW  &  Unix                www:  http://www.euromise.cz/      |
|Administrator                         EuroMise Center          |