otravna zmena hesla u RH4.2

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Úterý Červen 10 10:14:24 CEST 1997

Asi jsem prilis lehkomyslny ale zpusob noveho pam.conf u Rh4.2 se mi
nelibi. Bud na me jeci, ze mam heslo kratke, nebo ze je soucasti slovniku,
nebo ze je tam malo ruznych pismen a zkratka buzerovat asi pul hodiny, nez
jsem nasel prijatelne heslo pro me i pro nej. Jelikoz jsem ale dost
skleroticky, tak ho asi brzy zapomenu. Vim, ze je to v rozporu s
bezpecnosti, ale nesel by nejak prinutit k vypnuti teto kontroly ?
Zkousel jsem hodinu cist man k pam.conf - ale nejsem z toho moudry.
Kdyz jsem doplnil vsude default unix* (jak doporuceno v man), tak to
stejne otravuje. Bojim se, ze nasi uzivatele nebudou chtit prechod ze 4.1
na 4.2 provest prave kvuli zmene hesla. Kazdy uz ma zafixovane svoje heslo
a tezko si bude zvykat na nove. A co je kamen urazu, upgrade 4.1 na 4.2
vymazal v /etc/passwd hesla takze nebylo zadne vyzadovano. Jakmile jsem
zavolal passwd abych si ho nastavil, nastalo vyse uvedene martyrium.

Prosim o radu, co zmenit aby se passwd (1) choval jako u 4.1 - nechci
pouceni jak je to lepsi a bezpecnejsi nutit uzivatele ke krkolomnym
retezcum.
Diky

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   4752055            *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *