/dev/hda2: read_intr

Pondělí Červen 23 16:04:31 CEST 1997

> ted jsem zjistil, ze mi Linux pri pristupu na nejake sektory na disku
> posila mracno takovychto chybovych hlaseni:
>
> /dev/hda2: read_intr: error=0x01 {Address Mark Not Found} LBASect=3039095 sector=2216567
> /dev/hda2: read_intr: status=0x59 {DriveReady Seek Complete DataRequest Error}
> /dev/hda2: read_intr: status=0x40 {Uncorrectable Error}
> ResetSuccessful

Tak to jsem mel taky. Pokud jde ten disk reklamovat, tak nevahejte. Tech
spatnych sektoru bude pribyvat. Nejprve pomalu a pak se nestacite divit.
Samozrejme, ze data jdou do ...

Reseni s badblocks je opravdu jen na nejnutnejsi dobu (na 1 den, nez si
prinesete novy disk). A nenechte si v krame namluvit, ze 100kB vadnych
sektoru je na 1GB disku desetina promile. Je to pravda, ale disk ma byt
bezvadny. Jinak je na prd. Me ho menili 5x (2.5' do notebooku) - poprve
jsem se nechal ukecat a za mesic to delalo denne dalsich 200kB a na tom se
pak opravdu neda pracovat.

Zjistete si, zda Vas disk nema zaruku treba na 3 roky (prodejci to taji,
aby nemeli problemy a poskytuji jen zakonnych pul roku). Nesmite se dat -
jste prece zakaznik ;-).

                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution
                        See: http://www.spsselib.hiedu.cz/monkey/