Compaq story.

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Pondělí Červen 23 22:55:06 CEST 1997

On Mon, 23 Jun 1997, Petr Snajdr wrote:

> [...]

Exchangem jsem se zabyval naposledy pred rokem, v te dobe existoval docela
pekny DOSovy klient, ktery by mohl chodit pod dosemu. Podporoval nekolik
protokolu: TCP/IP (bohuzel jen MS klienta nad NDIS), NetBeui, jakesi named
pipes a IPX/SPX: pod tim by snad sel rozchodit nejspis.

> BTW: V nekterem z casopisu, ktere vysli v posledni dobe je porovnanai
> finacni narocnosti na provoz jednotlivych "postovnich zalezitosti".
>
> Oproti sluzbam postavenym na SMTP vychazel Lotus Notes 3x nakladnej a
> Exchange dokonce 5x.
>
> Netroufam si ovsem tvrdit do jake miry lze zdarma stejne funkce
> realizovat na pr. na Linuxu. Co vy na to ?

Ono pouzivat Notes jen na postu je cira marnotratnost. Pokud vychazeji 3x
draz nez SMTP+POP/IMAP, je to pro ne velmi priznive hodnoceni, protoze
Notes jsou hlavne dokumentova databaze a nastroj pro psani aplikaci nad
nimi, k tomu pekne resena replikace a sprava certifikatu. Pro realizaci
podobnych funkci na Linuxu by bylo treba pricist jeste news server, web
server, klasickou databazi a nastroje, ktere to vsechno provazou (myslim
cenu za praci a udrzbu, nejen za licence).

Co se Exchange tyce, to je produkt od zacatku postaveny proti Lotus Notes,
take se taky snazi o vetsi zaber nez jen o postu (budiz, pricteme news
server). Ten petinasobek je asi zpusoben mnozstvim zalohovacich medii,
nutnych ke spolehlivemu provozu Exchange a NT :-)

--- Marek Kubita                       home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                       work: marek na corpus.cz