Dve modemove spojeni do Internetu?

Robert Dobozy robo na idata.sk
Čtvrtek Březen 13 07:43:35 CET 1997

On Wed, 12 Mar 1997, Pavel Machek wrote:

> Leos Bitto (bitto na kolej.mff.cuni.cz) wrote:
> : Je nejakym (jednoduchym) zpusobem mozno v Linuxu pouzivat dve modemova
> : spojeni do Internetu v tu samou chvili? Jeden k jednomu providerovi a
> : druhy k druhemu. A aby se odchozi pakety posilaly tim kterym to bude
> : rychlejsi. Tusim ze to asi nebude jednoduche. Poradi mi nekdo?
>

> Mohu se myolit (a v takovem pripade me urcite nekdo popravi)
> ale na to abys zjistil ktery spojeni je vyhodnejsi [pokud budou ty
> dva modemy pripojeny do site 'daleko od sebe'] bys potreboval
> byt vlastni autonomni system. A nebo bys to musel nastavit rucne

No myslim, ze nemate celkom pravdu :-))
Na automaticke rozhodnutie, ktorym smerom ma ist paket, rozhodne musite
rozbehat medzi vasim linuxom a providerovymi routermi dynamicke
routovanie. To je vcelku jednoduche pustite routed alebo gated s
prislusnymi parametrami a je to ;-). Problem je v tom, ze vacsina
routovacich protokolov (teda aspon tie ktore poznam) sa rozhoduju na
zaklade poctu skokov a nie na zaklade toho ktory smer je rychlejsi (btw.
co znamena rychlejsi ? To ze ping pride naspat skor o x milisekund,
neznamena, ze dany smer je rychlejsi ...).
 Momentalne tu nemam ziadnu mudru knihu, takze neviem ktory protokol
taketo nieco podporuje. Ale v kazdom pripade sa musite dohodnut s vasimi
providermi co oni "announcuju" a co mozte tym padom pouzit.
 Obavam sa vsak, ze standartne pouzivane protokoly ako RIP alebo RIP2 vam
v tomto nepomozu. Pretoze vzdy budete mat od vaseho linuxu 1 skok k routru
providera, takze by tie smery boli v podstate analogicke. Ibaze by ste si
stiahli ich routovacie tabulky (ak ich announcuju von), ale to sa zasa
budete rozhodovat podla poctu skokov ...
To sa mi javi ako jedina schodna cesta. Alebo pouzit staticke routovanie a
mate pokoj.
Alebo mozno EGP. (ten sa myslim pouziva na komunikaciu medzi backbone
routermi t.j. aj medzi autonomnymi systemami)

Brr tusim som sa dajako rozkecal a to dokonca off-topic. Takze sorry.
Tento problem skor suvisi s routovanim v Internete ako s Linuxom ...

> [Na autonomni system zapomen - bezny autonomni system ma myslim velikost
> takoveho mensiho statu a na svete jich je celkem jen par tisic]

Hadam az tak vela nie. Zvycajne ma kazdy primarny provider (SANET, CESNET,
EUNET a pod.) aspon jeden autonomny system. Alebo sa robia na urovni
backbonov alebo aj napr. univerzit (STU,CVUT) a pod.

> Ale rucni nastavovani bude chodit dobre.
To chodi vzdy dobre, ale ci optimalne :-))

S pozdravom
					   Robo