Dve modemove spojeni do Internetu?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Březen 13 09:40:26 CET 1997

> No myslim, ze nemate celkom pravdu :-))
> Na automaticke rozhodnutie, ktorym smerom ma ist paket, rozhodne musite
> rozbehat medzi vasim linuxom a providerovymi routermi dynamicke
> routovanie. To je vcelku jednoduche pustite routed alebo gated s
> prislusnymi parametrami a je to ;-). Problem je v tom, ze vacsina
> routovacich protokolov (teda aspon tie ktore poznam) sa rozhoduju na
> zaklade poctu skokov a nie na zaklade toho ktory smer je rychlejsi (btw.
> co znamena rychlejsi ? To ze ping pride naspat skor o x milisekund,
> neznamena, ze dany smer je rychlejsi ...).
> [...]

Myslim si, ze snad zadny provider nebezi standardne jako routovaci protokol
nejaky z RIP. To bych si spise vsadil na OSPF.

Navic OSPF (Open Shortest Path First) ma ohodnocene cesty a pocita se
jejich celkova cena. Ne tedy pocet skoku mezi routery.

Je otazka, jestli je vyhodnejsi se pripojit pouze k jednomu providerovi,
nebo ke dvema a nechat si omezovat oba modemy zbytecnymi routovacimi protokoly.

OSPF navic nedovoluje, aby byl pocitac ve dvou autonomnich systemech
pokud to neni boundary router. To by se asi nelibilo ani tobe
ani tvym providerum, ze jim tam delas peering :-).

Co by se stalo, kdyby se tvuj pocitac aktivne ucastnil routovani:
1. Prvnich nekolik minut pripojeni by se ti zaplnila linka vymenou
routovacich tabulek.
2. Pokazde, kdyz se neco stane s routerem ve tve aree, tak dostanes
davku packetu.
3. Kazdych nekolik sekund se posilaji Hello packety. Ne ze by to
bylo moc, ale kazdy byte je dobry.

Brno, Czech Republic