Mnozeni linuxu delenim ;)

Pavel Zdenek zdenek na math.feld.cvut.cz
Čtvrtek Březen 13 15:52:24 CET 1997

Hezke jarni dny preji (i kdyz je zrovna hnusne),

resim takovy problem: mam 12 naprosto identickych masin (rozumeno uplne
stejne postavene) s na cylindr stejne rozpartisnovanymi disky. Stroje jsou
na spolecnem segmentu a vsechny maji pristup k jednomu NFS serveru. Na
jednom z tech stroju jsem rozbehl, vyladil a ustalil Linux (2.0.28) a
chtel bych ho mit na vsech ostatnich. Predstavoval jsem si to takhle:

1. zataruju (tar clf) root od funkcniho linuxu do souboru na sdilene NFS.
2. na masine bez linuxu nabootuju z instalacnich disket, necham udelat
swap a root fs, zkonfiguruju sit a pripojim se na ten NFS contrib.
3. na miste, kam se namontoval budouci root dam "tar xpsvf
/cesta-do-nfs/zabaleny-root.tar" poedituju HOSTNAME, hosts a rc.inet1 a
mam krasny novy linux.

Nojo, ale ten novy linux nejde nabootovat. Lilo se na danych strojich
kvuli jednoduchosti multibootu neprovozuje, tudiz jsem se optimisticky
pokusil rovnou nabootovat z image sebraneho z toho funkcniho stroje. V
teto variante to skonci u "VFS: mounted root..." a vytuhne. Na to ma mozna
narok. Pokud ale nabootuju z diskety se zadanim "mount root=/dev/hda4",
posledni co to staci vypsat je "mounting unchecked atd..." a jeste "INIT:"
a pak mi obrazovku zaplavi nasledujici hlaseni:

"child process xxxx died with exit code ff00",

kde xxxx je neustale se zvysujici cislo. Kdyz nabootuju distribuci a
provinily filesystem si nekam namontuju, tvari se jako ze nic, fsck mlci,
/dev/ je v poradku, prava a datumy jsou v poradku... Nevim jestli treba
nedelam uplnou koninu. Pokud mate napad pripadne zkusenost s jinym
zpusobem tehoz, vitam jakekoli informace a polemiku. Podotykam, ze
otevirani kastli a fyzicke prenaseni disku nepripada v uvahu.

Dekuji za pozornost pri cteni ponekud delsiho mailu.

Pavel Z.
zdenek na math.feld.cvut.cz