Mnozeni linuxu delenim ;)

PETR BLAHA Petr.Blaha na vscht.cz
Čtvrtek Březen 13 16:23:37 CET 1997

> Hezke jarni dny preji (i kdyz je zrovna hnusne),
>
> resim takovy problem: mam 12 naprosto identickych masin (rozumeno uplne
> stejne postavene) s na cylindr stejne rozpartisnovanymi disky. Stroje jsou
> na spolecnem segmentu a vsechny maji pristup k jednomu NFS serveru. Na
> jednom z tech stroju jsem rozbehl, vyladil a ustalil Linux (2.0.28) a
> chtel bych ho mit na vsech ostatnich. Predstavoval jsem si to takhle:
>
> 1. zataruju (tar clf) root od funkcniho linuxu do souboru na sdilene NFS.
> 2. na masine bez linuxu nabootuju z instalacnich disket, necham udelat
> [...]
Mozna by bylo lepsi si pripojit ten uz ustaleny linux jako druhy disk ,
pokud mate disk /dev/hda jako ten na ktery ho chcete zkopirovat
a druhy /dev/hdb , tak podle mne staci velice jednoduse z disku kde mate
linux nacist z /dev/hda do nejakeho souboru zkuste dd(1) , samozrejmne na
vetsi disk . Soubor se bude jmenovat disklinux , ten muzete zabalit pomoci
gzip a pak si pres sit nejak najit soubor disklinux.gz a zbyva uz
jednoduse zcat  disklinux.gz > /dev/hda .

To by melo chodit , a nebo primo cist za /dev/hdb a zapisovat
sektor po sektoru  /dev/hda , musite ale nejaky system nabbotovat z
diskety , ne z tech disku .

Zdravi Petr Blaha

|  Petr Blaha     student of The Institute of chemical technology  VSCHT |
|                        Petr.Blaha na vscht.cz                             |
|          see my home WWW page  http://users.vscht.cz/~blahap           |