Problem s lpd

Jan Prikryl prikryl na launzatte.cg.tuwien.ac.at
Úterý Březen 18 11:19:21 CET 1997

> Date: Tue, 18 Mar 1997 10:54:34 +0100 (MET)
> From: Michal Bulant <bulik na bart.math.muni.cz>
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: Problem s lpd

> mam problem s lpd.  Mame pripojenou tiskarnu HP LJ 4M Plus s Jet
> Direct interfacem.  V pripade, ze se sejde nekolik tiskovych
> pozadavku soucasne, jsou vytisteny jen nektere z nich a v messages
> se objevi hlasky typu
>
> lpd[7292]: bind: Address already in use
> lpd bind: Address already in use
> lpd[7622]: bind: Address already in use
>
> Pokud byste nekdo vedel co s tim, prosim, poradte ;-)

Nejsem si stopro jisty, ale tady mame LJ5 a JetDirect a podobne
problemy. Vysvetluju si to tak, ze vzhledem k tomu, ze JetDirect
dovede jen jedno jedine TCP/IP spojeni, muze se stat, ze pokud poslu
dve tiskove ulohy rychle za sebou, projde jen ta prvni (pokud
je job dostatecne velky, tiskarna rika "connection refused", protoze
ten mizerny jediny soket, ktery si muze otevrit, je uz pouzity na
to, aby se dovnitr cpala objemna data minule tiskove ulohy).

Reseni, ktere mne napadlo, by bylo udelat pro tiskarnu nejaky "job
forwarder" - stosovat ulohy na nejakem pocitaci a z nej je teprve
jednu po druhe tisknout. Ma to ale hacek: pokud se nekdo rozhodne, ze
bude tisknout primo, nezabranim mu v tom, coz se mi nelibi (tiskarna
slouzi i pro Macy a WinNT, takze nevim, jestli ji muzu urvat ze site -
mozna pokud pouziju sambu - a pripojit paralelnbim kabelem, coz bych
udelal nejradsi).

A jako obvykle: Mozna je to vsechno blbina a problem je uplne jinde.

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria