rekurzivni fork a omezeni procesu?

Úterý Březen 18 17:01:26 CET 1997

On Tue, 18 Mar 1997, Radim HABALA wrote:

> Plne souhlasim, zkousej jsem to. Mam ale jeden (pravdepodobne too-sipmle)
> dotaz: KDE nebo JAK se nastavi to omezeni uhledne uzivatelskych procesu ??

systemove volani setrlimit(), parametr RLIMIT_NPROC omezuje CELKOVY pocet
procesu, ktere mohou byt danym uzivatelem spusteny (implementace je
docela zajimava--viz kernel/fork.c, fce find_empty_process()); lepsi
loginy (myslim, ze to umi ten z shadow suite) a ruzni (take lepsi) demoni
na spousteni uzivatelskych procesu umi z /etc/default/??? vzit adminem
nedefinovane hodnoty a strcit je do "hard limits"

(dostupne i pres shellovy prikaz ulimit, v csh je to mozna limit)

jinak globalnich omezeni pres vsechny non-rot uzivatele by slo dosahnout
upravou konstant NR_TASKS a MIN_TASKS_LEFT_FOR_ROOT

existuji ovsem i jine cesty--nedavno jsem v Linux Journalu cetl o nejake
veci, co umi monitorovat funkcnost masiny a take ji prebootovat, kdyz je
na tom spatne (napr. load > 20.0), mozna to umi i "mirnejsi prostredky"
("pouhe" vyvrazdeni uzivatelskych procesu apod.)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)