linux na compaq armada 1510

Pavel Hanak hanak na ns.brailcom.cz
Středa Květen 28 14:49:51 CEST 1997

On Tue, 27 May 1997, [ISO-8859-2] Hanuš Adler wrote:

> Dobrý den,
>
> pokouším se rozchodit Linux na notebooku Compaq Armada 1510. Je-li tady
> nekdo, kdo uz to zkousel, rad bych se podelil (nebo snad radeji bych
> ziskal :) zkusenosti s konfiguraci X window. Take mi nejde rozchodit
> trackpad, trebaze win95 i NT tvrdi, ze je to normalni PS/2 zarizeni. Dal
> linux hlasi jen 16MB pameti, i kdyz je tam 32MB.

Nepisete, jakou mate grafickou kartu.

Ja sice nemam Compaq Armadu, ale myslim, ze problemy jsou u notebooku
podobne. V mem notebooku je graficka karta CL GD7543 PCI. XFREE86 v. 3.2
tuto kartu korektne nepodporuje (pokud je mi znamo). Resenim je beta
verze XFREE 3.2A (tam uz podpora chodi) nebo specialne upraveny driver
SVGA, ktery napsal pan Eric Andersson a ktery pouzivam ja (chodi lepe nez
driver z XFREE 3.2A). Mate-li zajem, obratte se na me.

Dalsim zdrojem problemu muze byt BIOS notebooku. Nektere notebooky
pouzivaji svuj BIOS, u nejz neni moznost vypnout SHADOW RAM a SHADOW VIDEO
RAM. Ja jsem zel jednim z postizenych a negativni dusledky spocivaji napr.
v tom, ze dosemu neni mozno spustit s podporou grafiky (kdyz se to udela,
tak displej zcerna a je po legraci).

Pokud se tyka tyka 'point device', ja mam touchpad, ktery pri spravne
zkonfigurovanem jadru bezi jako zarizeni PS/2 bez problemu.

U te pameti zkuste zkontrolovat v BIOSu, zda neni nahodou zapnuta volba
'Memory Hole at 16MB'. Ja jsem to tam jednou mel a pocitac s 64MB ukazoval
pod Linuxem taky jen 16MB.

S pozdravem

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.