Off topic: Jak odeslat mail z fronty sendmailu, forward ze s

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Sobota Květen 31 01:16:51 CEST 1997

On Fri, 30 May 1997, Pavel Lisy wrote:

> [...]
[...]
> to jsem se docetl v manu a samozrejme hned zkousel, problem je
> v tom, ze jsem nezaregistroval zadnou reakci systemu.

Tipuji, ze problem bude v DNS: sendmail se snazi  dohledat MX zaznam
adresata a dostava od nameserveru timeout.

Pro dialupem pripojene site se mi osvedcilo:

1. pridat do named.boot radky

 forwarders A.B.C.D E.F.G.H    (jeden az dva nameservery sveho ISP)
 slave                         (resp. options forward-only)

named pak vsechny dotazy forwarduje na uvedene servery, misto aby si z
root serveru zjistil autoritativni server pro danou domenu a ptal se ho
sam. Jednak se da predpokladat, ze u providera bude hodne DNS informaci v
cache, jednak jsou timeouty pri vypadlem spojeni kratsi.

2. forwardovat postu pres postovni server sveho ISP

- pri konfiguraci v m4 makro SMART_HOST, v sendmail.cf je to DS.

Sendmail se stejne snazi dobrat MX zaznamu, ale pak odesle zpravu na
blizky server, ten se pak muze snazit dorucit ji adresatovi treba tri dny,
kdyz je zrovna nedostupny.

--- Marek Kubita                       home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                       work: marek na corpus.cz