Bezpecnost.

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Listopad 3 18:11:21 CET 1997

On Mon, 3 Nov 1997, Rejc Libor wrote:

> Dobry den.
>
> Mam takovy zvlastni problem. Zkuste mi nekdo poradit, jak vysvetlit
> nekomu, kdo nevi "vo co go", proc neni Linux mene bezpecny nez ostatni
> systemy, prestoze jsou vsem pristupne zdrojaky? Argumenty, ze na
> objeveni diry ma moznost pracovat fura lidicek z celeho sveta a ze se
> jim to vtom zdrojaku hleda mnohem lepe moc nezabiraji. Mozna vam to
> pripada hloupe, ale myslim, ze v podobne situaci byla vetsina z vas.

Tak to je presne. Dokonce jsem i tercem posmechu, ze se zastavam Linuxu
jako systemu, ktery umi sestrelit pri trose umu kazdy, protoze vi, jak to
vevnitr chodi. Jak uz to bylo v threadu "Prace" je stejne cim dal vic
firem co nasazuji Linux jako opravdu nejlepsi reseni pro pouziti v
prostredi Internetu. Takze ja na totu otazku rikam: Podivejte se okolo,
kdo pracuje jako ISP a jaky tam ma system. Troufam si odhadnout, ze to
bude vic jak 50% Linux a terminalovy server (sam jsem delal 5 podobnych
reseni a vsem je doporucuji).
Kdyz se pouzije maskarada, prida se k tomu TCP wrapper, sleduji se logy a
opravuji security bugy, tak muzu delat spravu v pohode jednou tydne.

> Mimochodem. NT tento certifikat pry maji pouze pro lokalni a ne sitovy
> provoz :-)

Vse je to dano reklamou: 'NT maji certifikat C2 a musite si to koupit',
to ze to je strasne zabezpecene a po standardni instalaci NELZE NT
pustit do sveta, uzna snad kazdy. A to neobsahuji nic pro firewall,
routing a dalsi dulezite veci...

R.V.

> [...]
> Rejc Libor - MUS-DTS Vrbensky a.s.        |~~~~~~~~/
>              Telekomunikace               |_______/
>              Moskevska 1/14 MOST          |~~~~~~/ /~~~~~~~~~~~~~~~|
>              CZECH REPUBLIC               |_____/ /________________|
>                                           |~~~~/ /~~~~~~~~~~~~~~~~~|
> Tel.  : +420 35 6203100                   |___/ /__________________|
> FAX   : +420 35 42758                          /~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
> E-mail: rejc na musdtstel.oasanet.cz             /    M U S - D T S   |
> WWW   : http://www.musdtstel.oasanet.cz      /_____________________|

| Radek Vybiral				             Radek.Vybiral na vsb.cz |
| Student of Technical University of Ostrava    http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
|     NEW!  Cache on VSB-TU		           http://cache.osanet.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |