Bezpecnost.

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Listopad 3 20:12:34 CET 1997

Jde spise o to, ze v jadre se chyby v podstate nevyskytuji. Vyjimky typu
Ping of Death sice existuji, ale je jich dost malo. Chyby se prevazne
vyskytuji v sitovych demonech. Tyto programy jsou ovsem vetsinou spolecne
pro dost druhu Unixu. Takze, pokud se objevi chyba v jednom systemu,
je pravdepodobne, ze je i v jinych. Existuji skupiny lidi, ktere
se zabyvaji vyhledavanim chyb v jednotlivych programech. Protoze
jsou stejne, tak se sily netristi pro jednotlive systemy.

Dalsim argumentem je rychlost opravy chyby. Linux take jako mnoho jinych
systemu trpel chybou Ping of Death. Vyvojari uverejnili opravu
za 2 hodiny! po ohlaseni chyby. Jak dlouho to trvalo komercnim
systemum?

Jak dlouho cekate u NT na SP?

Navic, jeste stale se prodavaji NT s chybami, ktere jsou davno zname.
M$ nechce dat nekolik milionu chybnych OS do stoupy.
Pri nakupu Vas malokdo upozorni na to, ze je nutne jeste nainstalovat
SP 12.34 ...

> Vse je to dano reklamou: 'NT maji certifikat C2 a musite si to koupit',
> to ze to je strasne zabezpecene a po standardni instalaci NELZE NT
> pustit do sveta, uzna snad kazdy. A to neobsahuji nic pro firewall,
> routing a dalsi dulezite veci...

NT maji certifikat C2 pro verzi 3.51. Kdo ji dnes pouziva?
Navic jsou jako C2 uznany pouze tri presne specifikovane pocitace.

Ohanet se C2 je ponekud pochybne. Nema totiz zadny prakticky vyznam.
Pouziva se snad v nejake firme dvojite oplastovani sitovych rozvodu?

Na co je vojenske hodnoceni pro komercni ucely? Nikdo nepostavi server
do protiatomoveho krytu, ktery je dokonale odstinen od el. mag. vyzarovani.

Brno, Czech Republic