Linux a prace

Daniel Skarda 0rfelyus na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Listopad 4 13:14:36 CET 1997

Ahoj,

 > ZAKOPIT SI K NIM PLACENOU TECHNICKOU PODPORU. Distribuovalo by se to se
 > zdrojaky, ale pouze pro _nekomercni pouziti_ - pro komercni pouziti by bylo
 > potreba se zaregistrovat zakoupenim te technicke podpory nebo CD. Nektere veci
 > (hry ? nastroje na jejich vyvoj pod Linuxem ?) bych dal pod GNU, protoze se mi
 > libi, ale psat pouze GNU soft si muze dovolit zamestnanec nejake vetsi firmy,
 > ne ja.

mozna by ses mohl podivat na zpusob, kterym je vyvijen/siren ghostscript. Nevim
sice, zda firma Aladdin patri dle Tvych meritek mezi ty vetsi, ale rad bych Ti
doporucil, aby ses podival na Alladinovu Free Public License. Ghostscript je
nejdrive vydan pod A FPL, zhruba po roce je vydan pod GPL.

 > Protoze vyhradnim distributorem StarOffice je Caldera, asi bych se pro aplikace
 > na CD zameril na prostredi KDE, ktere mi pripada rozumne. Pro komercni pouziti
 > bych si samozrejme musel zaregistrovat Qt...

Jiste, Qt je pekna knihovna, ma vsak nekolik malych ale:

  1) Neni povazovana za _free software_ (v tomto bodu si nejsem zcela jist -
snad by nam o tom mohl povedet nejaky fanda Debianu) - nedavno mi kdosi
vysvetloval na uznevimkterem mailing listu, ze license Qt selhala ve dvou ze 6
bodu definice free software (viz kdesi na www.debian.org)

  2) V poslednim GNU Bulletinu jsou programatori explicitne pozadani, aby
NEpouzivali Qt knihovnu (proc? - viz 1)

  Zdrzim se komentaru, zda se nejedna o uder pod pas firme, ktera se rozhodla
mezi prvnimi vyvijet i pro "vedlejsi" operacni systemy - dokonce vyvojare pro
ony "vedlejsi" operacni systemy ve sve licensi zvyhodnila.... (mozna by Troll
Tech udelali lepe, kdyby jejich license byla podobna Aladdinove FPL)

Dan