Office for Unix (Re: Linux a prace (dlouhe))

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Úterý Listopad 4 20:44:53 CET 1997

Petr Snajdr wrote:

> A proc ?

Protoze Office prodejci vnucuji za docela mrzky peniz primo s pocitacem,
a aby to melo smysl tak predpokladam, ze na linux-u by musel
nekdo prijit s dumpingovou cenou, aby vubec urednici v nejake firme
zacali uvazovat o tom, ze by se jim to treba vyplatilo - jelikoz
jeden office uz maji od Billa a na ten linuxovy by museli vsechno
preinstalovat a pak zakoupit pomerne levne balik tohoto softu,
ktery by na druhou stranu musel byt dost dobry, aby je motivoval k
prechodu
- jelikoz tim, ze jim reknete ze to pojede na linux-u s kvalitnejsim
multitaskingem nikoho z uredniku neusadite, protoze ti nevi ani co
je linux natoz co je multitasking - vzdyt si na tom Bill postavil
kampan a myslim, ze u 70% obyvatelstva vyvolal dojem, ze multitasking
vymyslel on a ze jim dava do ruky vydobytek nenovejsich technologii.

Dnes (4.10.) byl na psovi takovy dobry clanek, ktery to myslim
zcela presne vystihl:  http://pes.eunet.cz/97/45/0045ar03.htm

Z uvodu je videt, ze si skutecne myslim, ze soft pro jednoduche psani
textu, jednoduche databazovani, malovani ve stylu Gimp apod.
by skutecne mel byt pro obycejneho jedince, ktery uziva pocitac
k nekomercnimu ucelu zdarma. Kdo s tim nesouhlasi, ma samozrejme
pravo na svuj nazor, ale obavam se, ze pri pokusu o prodej
takovychto jednoduchych veci prilis mnoho uspechu cekat nemuze.
Pokud jedinec nejaky soft pouziva k vydelecne cinnosti pak je to neco
jineho,
ale ani tam by cena nemela byt prilis vysoka - dle meho nazoru
to jen zvysuje mnozstvi kradezi. Idealni je internetovy
"kumulovy" vyvoj ala midnight commandr aj. kdy otazka
rozdeleni platby je pak zrejme nerealizovatelna.

Myslim, ze lidi, kteri platili za 1 soft vice nez 500Kc uz opravdu
mnoho neni a je treba se zamerit spise na podniky a firmy, ktere
si pouzivanim softu na nej opet vydelaji.

--
  There are no significant bugs in our released software   Bill