Qt (Re: Linux a prace)

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Středa Listopad 5 13:23:56 CET 1997

Daniel Skarda wrote:

>  > >   2) V poslednim GNU Bulletinu jsou programatori explicitne pozadani, aby
>  > > NEpouzivali Qt knihovnu (proc? - viz 1)
>  >
>  > .. jakou knihovnu tedy pouzivat ? Jde o to, aby byla free, maximalne
>  > portabilni, rozsirena a znama tj. perspektivni pro free software.
> [Nehodlam tu rozpoutat flameware na tema muj oblibeny toolkit...]
>
>   Rozsireny a znamy: Lesstif (Motif) ... :)

	To ano, ale osobne me jde jeste o neco jineho coz "nejaka
knihovna" ( i kdyby to byl FreeMotif 3.0 :-)) sama o sobe neresi.
Na Qt je ( bouzel) postaveno KDELib. To zarucuje, ze vsechny
KDE aplikace budou nejenom stejne vypadat, ale i podobne
se konfigurovat atd. Vysvetlim radej na prikladu:

Zmenim barvu GUI, stisknu OK a barva GUI KDE a VSECH KDE APLIKACI
nabude mou stanovenych hodnot. Obdobne nastavim vzhled "Motif"
( nebo Win95) a vsechny aplikace se v tomto smyslu prekresli.

S jakoukoli GUI knihovnou dosahnu slusnych nebo vybornych vysledku.
Proc ne, ale vadi mi, ze jedna aplikace v Linuxu je
XLib-like, jina Athena-like a dasi treba Motif-like, qt-Like, Tk-Like
atd.atd. Kazda vypada naprosto jinak, jinak se ovlada.

Z hlediska free software je sice IMHO perspektivni:

>         - gtk je pouzito v gnome (http://www.gnome.org)

IMHO prave proto, ze je 'podkladem' pro gnome.
Otazka v jakem stavu je GNOME. Ted jsem se dival, ze verze
0.9 ma jiz jako binarni distribuce ( 386, Linux ) 3.5 MB, ale
nezkousel jsem. Pokud je ve stavu alespon KDE 0.12 ( nestabilni
aplha ver. ) a umi to samo co KDE (a KDELib) je to vyborne.
V opacnem pripade nevim. Radej pockat se psanim jakehokoliv GUI
programu jeste pul roku ???. ;-)

--

S pozdravem
   Petr Snajdr