Qt (Re: Linux a prace)

Rudolf Jak9a jaksa na neuron-ai.tuke.sk
Středa Listopad 5 15:24:35 CET 1997

> 	To ano, ale osobne me jde jeste o neco jineho coz "nejaka
> knihovna" ( i kdyby to byl FreeMotif 3.0 :-)) sama o sobe neresi.
> Na Qt je ( bouzel) postaveno KDELib. To zarucuje, ze vsechny
> KDE aplikace budou nejenom stejne vypadat, ale i podobne
> se konfigurovat atd. Vysvetlim radej na prikladu:
>
> Zmenim barvu GUI, stisknu OK a barva GUI KDE a VSECH KDE APLIKACI
> nabude mou stanovenych hodnot. Obdobne nastavim vzhled "Motif"
> ( nebo Win95) a vsechny aplikace se v tomto smyslu prekresli.
>
> S jakoukoli GUI knihovnou dosahnu slusnych nebo vybornych vysledku.
> [...]

athena motif a tk, ci jak sa to vola pouzivaju app-defaults strukturu
konfiguracnych suborov, ostatne neviem ...

takze jednotny vzhlad a jednotne klavesove skratky sa daju zabezpecit aj
jednoduchou zbierkou jednotnych konfiguranych suborov a to aj so spetnou
kompatibilitou pre uz davno napisane softy.

to aby som vedel jednoducho zmenit font alebo pozadie vo vsetkych
aplikaciach naraz uz nie je taka sranda, ale principialne nic nebrani
napisaniu softu, ktory by prislusne veci modifikoval naraz vo vsetkych
app-defaults a pripadne ich loadol do vsetkych beziacich aplikacii ...
(mozno nieco take uz existuje, ak nie tak asi raz bude :-)

(takze, ak to existuje, ako sa to vola? , thanx)

co sa tyka nejakych kompatibilnych ikoniek v softoch to uz neviem ci sa
da na urovni app-defaults nejak rozumne poriesit, ak by ale niekto
definoval stdandardne nazvy poloziek (mozno ze aj su) v app-defaults
pre ikonky a podobne moderne vydobytky (ktore aj tak nemam rad) tak na
cele jednotne prostredie stacia app-defaults

takze, ja to vidim tak, ze s jednotnym prostredim sa zatial pri pisani
softov nebudem zaoberat a postaci mi klasicky sposob konfiguracie cez
app-defaults
(tak som si skusil cez 'editres' prekonfigurovat netscape a vysledok
je fakt sila - tusim by to slo prekonfigurovat na microsoft explorer :-))

tolko moj konzervativny pohlad na jednotne graficke prostredie ;-)

	Rudo