Problemy s vypalovanim audio CD

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Listopad 6 16:11:37 CET 1997

> Kazda vypalovacka (ja to delal na HP???) vklada mezi tracky
> dvousekundovou mezeru, coz je problem treba u zivaku nebo u CD kde
> skladby plynule prechazeji jedna v druhou (muj pripad). Na
> vypalovani jsem pouzil XCdroast (nejnovejsi verzi), vlastni
> vypalovani pak delal program cdrecord. Nasel jsem jedin zpusob, jak
> obejit problem se dvema sekundama, a to sice vsechny tracky jsem
> sloucil do jednoho dlouheho a ten vypalil. Nevyhody jsou jasne: na
> CD je jedna jedina skladba dlouha cca 59 minut a samozrejme se nejde
> pohybovat z jedne pisne na jinou.

Zkusenosti s vypalovanim mam pouze z Windows platformy. Kazdopadne,
nasledujici postrehy jsou nezavisle na OS:

Vetsina vypalovacek (je par vyjimek) ma rezimy track-at-once a
disk-at-once. V prvnim pripade tyto vypalovacky vkladaji dve sekundy
(je to technicke omezeni; existuji pry nejake Mitsumky, ktere toto
omezeni nemaji). V druhem pripade (cely disk se pali najednou) tento
problem odpada - neexistuje jiz technicke omezeni, ktere by nutilo
vkladani mezer. Ce se tyce toho, ze se cely disk vypali jako jeden
track, to je chyba/nedostatecnost software. Vzhledem k tomu, ze
znacka zacatku tracku jsou data jako zadna jina, nic (fyzicky)
nebrani tomu, aby software vkladal znacky zacatku tracku do toho
celeho streamu (omezeni vyplyvajici ze standardu jsou: 2 sekundy (150
frames) pred prvnim trackem, delka tracku min 4s, max.99 tracku).

Zaver: Sezente si jiny software (na Windows platforme bych vam
poradil, na Linuxu bohuzel nevim).

--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz