alternativy k sendmailu

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Listopad 6 19:22:32 CET 1997

"Pavel Kankovsky" pise:
: smail (ten je, AFAIK, obsazeny v debianu)

	Ale ma porad tu stejnou logiku jednoho velkeho programu
-- pouze ma mensi moznosti takze neni tak velky.

: qmail (http://www.qmail.org/)

	Pro jednodussi pripady (bez netrivialniho prepisovani adres
nebo routovani treba do uucp) je vyborny. Dokonce ma pomerne bezpecny
design (bezi soutez o cca $1000 o nalezeni bezpecnostni diry v current
distribuci qmailu). Je rychlejsi nez sendmail, ale ma mene moznosti.
Na qmailu bezi listy redhat software.

: exim (o tom jsem nikde nic nenasel, ale pry existuje)

	Jeste existuje zmailer (na ftp.funet.fi) -- take ma bezpecny
design, ale asi ma mene uzivatelu nez qmail. Mimo jine na zmaileru
bezi funet a listy na vger.rutgers.edu. Je priblizne stejne silny
jako sendmail, ale ma uplne jiny zpusob konfigurace. Hodi se spis
pro vetsi a slozitejsi systemy. Je rychlejsi nez sendmail.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //