alternativy k sendmailu

Hynek Med xmedh02 na manes.vse.cz
Pátek Listopad 7 00:11:19 CET 1997

On 6 Nov 1997, Jan Kasprzak wrote:

> : qmail (http://www.qmail.org/)
>
> 	Pro jednodussi pripady (bez netrivialniho prepisovani adres
> nebo routovani treba do uucp) je vyborny.

Qmail umi routovani do uucp, a co se tyce prepisovani adres umi vsechno,
co muze normalni clovek potrebovat. (Jednou mi tady nekdo uvadel priklad,
co podle nej v qmailu nejde, ale ten priklad byla tak slozity a zamotany,
ze jsem ho nepochopil, cimz se priklad posunul mimo kategorii "co muze
normalni clovek potrebovat". :-)

Jediny problem s qmailem je, ze deklaruje, ze podporuje 8BITMIME, kterou
ovsem nepodporuje. :-(

> 	Jeste existuje zmailer (na ftp.funet.fi) -- take ma bezpecny
> design, ale asi ma mene uzivatelu nez qmail. Mimo jine na zmaileru
> bezi funet a listy na vger.rutgers.edu. Je priblizne stejne silny
> jako sendmail, ale ma uplne jiny zpusob konfigurace. Hodi se spis
> pro vetsi a slozitejsi systemy. Je rychlejsi nez sendmail.

Mimochodem, taky podporuje 8BITMIME, a podle vseho naprosto bez problemu.

Hynek

--
Hynek Med, xmedh02 na manes.vse.cz