Chceme zalohovat na pasku

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pátek Listopad 7 08:53:43 CET 1997

> O vypinani a zapinani komprese se radsi nebudu ani zminovat - tomu stale
> nerozumim (jakesi SCSI select tabulky descriptory v nekolika
> provedenich podle vyrobce + soustava jumperu - mam pocit ze v tom
> nema jasno ani Al Slater - cosi mi psal - vcetene konkretniho
> nastaveni pro SOlaris2.5 a to uz jsem nechal a nesaham do toho.
Toto je to, co by me asi nejvic zajimalo. Psat na datku tarem, je bez
problemu, ale jak se zapina komprese (hardwarova) to jsem nikde
nezjistil.

> Ale pro backupy klidne zapnete kompresi jumperem natvrdo.
> Nebo mozna ma prilis specificke dotazy (napr vi nekdo, co to udela kdyz na
> pasku 90m (DDS-1) s vypnutym MRS (takze nepozna, ze je 90m budu nahravat v
> DDS-2 formatu (jina hustota, jina koercivita pasku apod). Nahraje se to
> ale blbe ci ne ? Podle ceho stoj pozna jakou pasku a v jakem formatu ma ?
> Tady hodne lidi tvrdi ze to pozna, ale spise je to otazka viry, nez
> overeny fakt. (pozn MRS jsou prouzky na pasce opticky sejmutelne - ktere
> reknou, co je to za pasku -ale MRS jde vypnou a navic nektere pasky MRS
> [...]
Ja jsem to experimentalne overil na SUN-Solarisu, jelikoz jsem take
nerozumel jednotlivym formatum, pokousel jsem se na pasky DDS-90m
zapisovat stredni kompresi (pres device /dev/rmt/0m) obcas se mi
projevovala chyba Read/Write Error pri zapisu na ni. Myslel jsem, ze
odesly pasky, ale potom jsem na ne zacal psat nizkou kompresi
(/dev/rmt/0l) a vsechny problemy zmizely. Nyni tedy zapisuji na DDS
nizkou kompresi a na DDS2 vysokou (/dev/rmt/0h). Solaris tam pry dle
pouziteho zarizeni kernelem posle prikaz, ktery hardwarovou
kompresi prepne. Moc by me potesilo, kdybych mohl tuto datku pripojit
k linuxovemu serveru, ale potrebuji zapisovat na oby typy pasek a
vyuzivat kompresi (zalohujeme cca 5GB dat).

Nema nekdo nejaky napad?

> Je mozna zajimave, ze praxe vypovida mechaniku
> necistit vubec - co nejdele , zatimco vyrobce radi malem kazdy den - po 25
> prujezdech pasky apod. Faktem je, ze s kazdym dalsim cistenim to bylo s
> mechnaikou horsi a horsi.   Pry vyrobce potrebuje aby jste si kupovali
> novou mechaniku kazde 2-3 roky (stejne zastarala z hlediska standardu)
> a ne aby vam vydrzela vecne - proto doporucuje cistit (a opotrebovavat
> rizenym zpusobem hlavy ;-)))
Mohl byste pridat vetsi podrobnosti? Mam ji radeji prestat cistit,
aby nam dele vydrzela?

Pavel Lisy

  Pavel Lisy --- system administrator (Solaris, Linux, Win95)
  _________
 |         |              T-MAPY s.r.o.
 |__     __|              Nezvalova 850       tel. +42 49 5513335
    |   |                 Hradec Kralove      fax. +42 49 5513371
   M A P Y                500 02            E-mail: pali na tmapy.cz
    |___|                 Czech Republic Europe