SCSI karty pro Linux - sumarizace

Nathan L. Cutler livingston na pha.pvtnet.cz
Pátek Listopad 7 12:26:45 CET 1997

Dekuji vsem, kteri odpovedeli.

Zda se, ze Adaptecy jsou nejrozsirenejsi. V kernelu je podpora jak pro
Adaptec 1542 ISA, tak pro Adaptec 2940 PCI. Proc jsou nejrozsirenejsi
nevim, nebot podle vseho jsou zrejme nejdrazsi. Z ruznych odpovedi jsem
dospel k zaveru, ze nema cenu kupovat radic na ISA, pokud tam chci pripojit
disk. Takove karty jsou vhodne maximalne na pomala zarizeni jako napr. ZIP
nebo skenr.

Prisly dve doporuceni karet od firmy BusLogic. Dokonce nabizi low-end PCI
kartu za 2.500 Kc, coz je priblizne cena karty ISA od Adaptecu. Navic
(podle Yenyi) firma BusLogic ma mnohem otevrenejsi pristup k Linuxu nez
Adaptec, ktery je pry s poskytovanim parametru svych HW velice skoupy.

"Yenya" wrote:
> No a v druhem pocitaci mam BusLogic MultiMaster (BT958 nebo tak nejak),
> coz je asi nejlepsi SCSI radic, co pod Linuxem existuje (je rychlejsi a
> lepe podporovany nez AHA2940 a podobne, a je navic levnejsi). Pokud bych
> si domu kupoval nejake SCSI, tak urcite BusLogic. Pokud bych nemel velke
> naroky na propustnost, pak asi BusLogic FlashPoint, ktery je levnejsi nez
> MultiMaster, ale porad je dost vykonny.  Viz www.mylex.com (mozna i
> www.buslogic.com). Navic BusLogic je vstricnejsi k vyvojarum driveru nez
> Adaptec (Adaptec neposkytuje skoro zadne informace o svem HW), takze i z
> [...]

Dalsi respondent mel kartu od Western Digital, ale nerozchodil ji pod
Linuxem. Jiny mel kartu "DC-390 nebo tak nejak", a ma s ni dobre
zkusenosti. Jeden kolega ze Slovenska ma Adaptec 2940uw, a rika, ze v
Linuxu je dobra podpora Ultrawidu.

Dostal jsem rovnez varovani pred jednokanalovymi kartami, u kterych pry
rychlost vsech zarizeni klesne na uroven toho nejpomalejsiho z nich. Nejsem
si jist, jestli to plati vzdy, nebo jen tehdy, kdy je to pomale zarizeni v
provozu.

--
Nathan L. Cutler              (int'l ++420 instead    tel.:   0311-671160
Livingston, s.r.o.             of leading zero)       fax:    0311-671159