Red Hat Linux Installation problems

Michael Mraka michael na informatics.muni.cz
Pátek Listopad 7 14:16:48 CET 1997

>Ahoj Linuxari,
>
>Mam problem. Zacatecnim s Linuxem.
>
>Mam 1.6 GB disk a rozdelil jsem ho na logicke disky C,D,E,F, a G, ktery
>jsem zakazal pro DOS (300MB pro Linux).
>Na discich mam Windows 95, a vsechen bordel pro DOS.

mozna bylo lepsi si tam jeste udelat nejakou alespon 32MB oblast pro swap
(swapovani do souboru je sice taky mozne, ale o dos pomalejsi)

>Nainstaloval jsem z CD Red Hat Linux pro PC, Release 4.1. na posledni
>logicky disk a bootovaci LILO partition taky tam.  Linux chodi, jenom
>nemuzu nejak rozchodit Xwindows, i kdyz pri instalaci s balikem Metro-X
>menu jsem definoval spravne SVGA kartu, mys, monitor..). Problemy s pameti
>nemam (16MB RAM, a do 300 MB je mista dost)
>
>Kdyz jsem v Linuxu a snazim se spustit startx ma to snahu ale po
>chvilce to skonci s nejakou neznamou chybou.

poslete ty chybove hlasky, pak bude snad poznat, kde je chyba, takle vam
nic neporadim

>Navic se automaticky po rebootu PC instaluje Linux, a nenasel jsem
>zadne cesty, jak se vratit a mit moznost nabootovat Win95. Napada mne,

to je taky moznost jak bojovat proti MS Windows :-)

>ze jsem treba zapomnel naistalovat nejaky balik pro podporu DOS (dosemu)
>abych se dostal jeste na zbyle disky C, D, E, F.

pri bootu podrzte klavesu ctrl (pripadne zamacknete capslock) a bootovani
se zastavi s hlaskou
LILO:
kdyz zmacknete tabulator, tak vam vypisi moznosti pro bootovani; je-li
tam "dos" napiste
LILO: dos <enter>
a je vyhrano :-)
pokud se mezi nimy dos neobjevil, pridejte do /etc/lilo.conf radky
other = /dev/hda1
   label = dos
   table = /dev/hda
/dev/hda1 je prvni partition na prvnim disku, /dev/hda2 je druha na
prvnim disku atd.; napiste tam tu na ktere ten dos mate :-), pak spustte
/sbin/lilo
melo by (mimo jine) vypsat i
Added dos
(nebo tak neco), prebotujte a zkuste tento postup znovu

>Jestli mi muzete poradit, co s tim jak rozchodit xwindows na Linuxu, popr.
>jak se jeste dostat na jiz intalovane Win95.

viz vyse

>A jestli znate nejakou knihu pro administratory Linuxu nebo webovske stranky,
>moc toho o zprave Linuxu zatim neznam. :-)
>Znam system UNIX jen jako uzivatel (zakladni prikazy).

Nejlepsi knihou je zivot :-) ten vas toho nauci...

>Diky za odpovedi a za rady.
>
>Slava Palan

--mm                                                             Michael Mráka
                                                     mailto:michael na fi.muni.cz
                                                http://www.fi.muni.cz/~michael