Open Dos & Wabi

fifejda fifejda na hotmail.com
Sobota Listopad 8 01:24:36 CET 1997

Petr Stodulka wrote:

> Dobry den!
>
>         Jake mate zkusenosti s produkty Open DOS a Wabi od Caldery ?
> ( Co to umi, neumi, instalace, co to potrebuje ....)
>
>                                         Mockrat dekuji
>                                                         Petr

OpenDos = DR DOS (stacker, novell klient, multitasking/task switching,
DPMI, DPMS)

- misto himem.sys a emm386.exe jeden ovladac, bohuzel castecne
nekompatibilni (jak taky jinak zvladnout multitasking). Byt jsem nasel u
Caldery popis jak na to, nepodarilo se mi ho spratelit s gamesama typu
doom, duke nukem apod.
- rozdeleny config se resi pomerne obtizneji, nez v MS DOS6.x, nicmene
to mozne je
- samotny interpret a prikazy jsou IMHO lepsi nez DOSovske
- fdisk ma neprijemny zvyk kontrolovat cely povrch hdd pri vytvoreni
nove partition
- skoda, ze nema prece jen malinko lepsi interpret typu ndos (symantec)
nebo 4dos
Nepouzivam OpenDos pod Linuxem, takze nemohu posoudit, jak se chova tam.

Wabi

- instalace celkem snadna, pokud mate diskety s win 3.x (klidne treba
wfw 3.11 cz), ale pokud na tech disketach neco chybi nebo nejde nacist,
musi se pak zacit od zacatku
- chybi moznost remapovat klavesnici, support Caldery tvrdi, ze SUN
poskytl licenci jen na US_ENG. IMHO kecaj. Strace tvrdi, ze chybi jedna
knihovna. V distribuci Caldery proste neni.
- spousti se bud progman, nebo primo solo aplikace.
- Winsock se odkazuje na Linuxi TCP/IP
- windowsi sitove zalezitosti nejsou podporovany ( winpopup, m$ mail,
hearts). Sdileni disku taky nebude fungovat, ale Samba je stejne lepsi.
- nemusi se emulovat Intel, takze to, na rozdil od SUNu, celkem frci.
- bezi jen v bitove hloubce 8 nebo 24, ale pro 24 musi byt v X
definovane jakesi pseudopalety. Cert vi, co to ma byt.
- Wabi se dobyde i na porty atp., pohodlne nastaveni v control panel +
vlastni panel s nastavenim wabi.
- podporuje spousteni dosemu
- aplikace jako word, excell atp v pohode. Aplikace, ktere delaj refresh
mene korektne (nektere paskvily ve VB, jako ws_ftp) tu refresh ve svem
okne obcas taky neudelaj.
- bezi jako root window, takze furt na popredi. Dost neprijemne na
prepinani mezi X okny a Wabi. Obcas nestaci kliknou na X wokno, ale
musim i potahnout za listu. Za to ale mozna nemuze wabi, nybrz X.
- clipboard propojeny s X
- obvykle hmaty (CTRL+ESC, CTRL+X, CTRL+C, ALT+TAB, ALT+SPACE) funguji
normalne.
- dlouhe nazvy se nepodporuji, na disku musi byt "windows" soubory
malymi pismeny.
- win32s neni podporovano

Zkousel jsem Word 6.0, Excell, Netscape 3.2, Eudora Lite - bez problemu

---
Zdenek Havelka
zdenekh na bigfoot.com