Open Dos & Wabi

Libor Janda libor_janda na idg.cz
Pondělí Listopad 10 13:00:14 CET 1997

Se samotnym OpenDOSem nemam velky zkusenosti, ale je to vlastne NWDos 7.0, ktery znam, tak par drobnosti upresnim.

> OpenDos = DR DOS (stacker, novell klient, multitasking/task switching,
> DPMI, DPMS)
>
> - misto himem.sys a emm386.exe jeden ovladac, bohuzel castecne
> nekompatibilni (jak taky jinak zvladnout multitasking). Byt jsem nasel u
> Caldery popis jak na to, nepodarilo se mi ho spratelit s gamesama typu
> doom, duke nukem apod.
Je tam oboje, ale pouziva se vzdy jen jedno. DOS4GW nechodi jen pod EMM386, pod Himem jo, staci si udelat volitelny config.
Multitasking funguje, ale porad je to DOS. Na Herculesu neumi prepinat z grafickych aplikaci (T602), asi pocita s VGA.
> - rozdeleny config se resi pomerne obtizneji, nez v MS DOS6.x, nicmene
> to mozne je
V podstate je to programovani v Basicu, takze ma vetsi moznosti, nez jen konfigurace menu. Bohuzel v configu nejdou delat vsechny podminky, az v autoexecu.
> - fdisk ma neprijemny zvyk kontrolovat cely povrch hdd pri vytvoreni
> nove partition
Proste uz rovnou formatuje, to mel urcite uz v DRDOSu 3.4. Zato umoznuje zalohovani a vraceni master bootu primo, bez tajnych voleb.
> - skoda, ze nema prece jen malinko lepsi interpret typu ndos (symantec)
> nebo 4dos
> Nepouzivam OpenDos pod Linuxem, takze nemohu posoudit, jak se chova tam.
To taky nevim, ale samostatne facha dobre.
Jediny, co mi nikdy pod NWDOSem nefungovalo (OpenDOS uz jsem nezkousel), je Command&Conquere se zvukem (GUS).

--
                                              L.Z.J.

                                      e-mail: libor_janda na idg.cz
                                      FIDO: 2:420/100.209
                                      (Libor_janda na p209.f100.n420.z2.fido.cz)
                           !Que viva El Ezedajota!