Pentium - co s nim ?

Jaroslav Klaus J.Klaus na sh.cvut.cz
Pondělí Listopad 10 09:40:06 CET 1997

Diskuze na toto tema probehla uz v patek na hackers na freebsd.org. Nejaky vytah
jsem poslal Janu Kasprzakovi, aby s tim nalozil podle uvazeni. Ted to vypada,
ze to sem muze klidne postnout.

On 10-Nov-97 Petr Simek wrote:
> Mate Intel Pentium ? - Mate smulu !

> char x [5] = { 0xf0, 0x0f, 0xc7, 0xc8 };
>
> main ()
> {
>         void (*f)() = x;
>         f();
> }

Tady je oprava pro gcc:
unsigned char x[] = { 0xf0, 0x0f, 0xc7, 0xc8 };

main ()
{
  void (*f)(void) = (void (*)())x;

  f();
}

> Lze ten pitomy procesor nekde reklamovat ?

Tezko. Nesmite ho davat tam, kam maji pristup 'nekontrolovani uzivatele'. Ta
chyba se nevyskytne tak casto (se mi zda...), takze na stroje bez
uzivatelskych kont(www, ftp, router apd.) bych ho klidne dal.
BTW starsi AMD maji take chybu a Cyrix pry take neco.

V Pentiu je jeste jedna podobna chyba:

LOCK    CMPXCHG8B       EDX:EAX, ECX:EBX  ; crash...  pp 25-72 to
                                          ; 25-73 of intel's arch & prog
                                          ; manual for the pentium

Jarda