Netscape a tisk cestiny(ghostscript??)

Petr Machacek xmachac na informatics.muni.cz
Pondělí Listopad 10 16:34:18 CET 1997

                    ^^
> Toto reseni je adekvatni, pokud budete vzdy tiskout jen u sebe, coz je
> mozna vas pripad. Pokud budete ten samy PostScriptovy soubor chtit

Ja nevim. Dosud jsem nenasel cas to vyzkouset, ale predpokladam, ze tohle
jsou ceske fonty, poskytovane pod standardnimi jmeny - tedy zavola-li
postscriptovy dokument font napr. /Courier, bude mu bez dalsich
prutahu poskytnut font CourierNewL2 v implicitnim kodovani ISO-8859-2.

Neni mi ale jasne, jak to pak funguje s postscriptem z Netscapu, kde
jsou fonty zavadeny takto:
/F0
    /Times-Roman findfont
    dup length dict begin
        {1 index /FID ne {def} {pop pop} ifelse} forall
        /Encoding isolatin1encoding def
    currentdict end
definefont pop
Nove vytvoreny font F0 vznikly (napr. z Times-Roman) zmenou kodovani
na isolatin1 (vektor isolatin1encoding je nadefinovan nekde pred tim)
se pak vola
-------------------
/f0 { /F0 findfont exch scalefont setfont } bind def
-------------------
a veskere retezce jsou sazeny (napr.) takto:
-------------------
14 f1
(retezec) show
------------------

Dosud jsem na Unixu (Linux, Irix, Solaris) nenarazil na verzi Netscapu
(vcetne 3 a 4), ktera by i dokument v prohlizeci oznaceny a spravne
interpretovany jako IS0-8859-2 tiskla jinak, nez standardne - tedy
jako ISO-8859-1.

Myslim si tedy, ze i pri nainstalovanych iso-latin-2 fontech
v Ghostscriptu je stale nutne prinejmensim vyhazet ono prekodovavani
pouzitych fontu v postscriptu lezoucim z Netscapu.

Zda se ale, ze to ruznym lidem chodi - mohl by mi nejaky dobrodinec
poslat (soukrome, at se nezatezuje konference) ukazkovy vystup
ze sveho Netscapu, na kterem mu proste nahrazeni fontu v Ghostscriptu
funguje (uvital bych i uvedeni presne verze Netscapu)?

Pokud jsem to nepochopil, tak se omlouvam a budu vdecen za vysvetleni.

Dekuji.

--Petr Machacek (xmachac na fi.muni.cz)