sendmail - pomale odosielanie

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Úterý Listopad 11 13:27:37 CET 1997

On 11 Nov 97 at 12:40, David Hysek wrote:
> niekolko minutovej prestavke (2 az 3 min). V logu sa da potom
> najst xdelay=00:03:02 a podobne. Vobec netusim cim by to mohlo
> ani ked som vyuzival smart relay. Islo to rovnako otrasne pomaly!
>   Konfiguracia: RedHat Linux 4.0 on Alpha AXP, kernel 2.0.31
>                 sendmail 8.8.5
>
> [David Hysek]
> Uz delsi dobu me trapi podobny problem. Pouzivam sendmail v off-line
> rezimu a tohle mi dela, pouze kdyz nema konektivitu ven a DNS nefunguje
tak,
> jak ma. (Nevidi na DNS forwarders).
> [...]

   Pokud mate skutecne sendmail 8.8.5, sezente si 8.8.7 (opravene
bezpecnostni diry) jako zdrojaky, a pokud nepotrebujete, aby umel
DNS pro komunikaci ve vnitrni siti, a vsechno ostatni selze, prelozte
ho bez podpory DNS (-DNAMED_BIND=0 pri prekladu a vypustit -lresolv
pri linkovani).

   Pokud se nechcete DNS pro sendmail vzdat uplne, zkuste nastavit
v sendmail.cf delivery mode d (tj. radek Odd), pokuste se vypustit vsechna
pravidla obsahujici $[ $] (pozor, nekdy budete muset vypustit nebo nejak
prizpusobit i okolni pravidla, specialne pokud tam je $[neco$:default$],
zkuste pravidlo zachovat a zminenou cast nahradit pouze tim default), postu
smerujici mimo uzel smerujte na stroj, ktery uz ma staly pristup do
Internetu (asi u vaseho providera) primo uvedenim jeho IP adresy a pripadne
si pohrajte s volbou O ResolverOptions (viz nroff -me doc/op/op.me).

   Priznavam se, ze jsem to prakticky nikdy nedelal. Pokud to zafunguje,
napiste mi, jak konkretne jste toho dosahli, rad bych o to doplnil
http://www.kin.vslib.cz/cgi-bin/whichcode/~kolar/sendmail/

                                                       S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
    Department of Computer Science, Technical University of Liberec