sendmail+DNS

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Úterý Listopad 11 12:51:19 CET 1997

On 11 Nov 97 at 12:18, vyhnalek wrote:
>     mam nasledujici problem:
> Jak mam presvedcit sendmail, mozna spis named, aby videl za router?

   To, jestli vidite za router, snad radeji zkousejte ping ip_adresa ;-)

> mam nainstalovano:
> bind-4.9.5-2
> sendmail-8.7.6-1
>
> Co vlastne chci, aby to delalo:
> chci posilat postu na pocitac, ktery je za routerem
>
> Kdyz dam jmeno pocitace do /etc/hosts, tak se na nej vpohode dostanu
> napr. telnetem, ale sendmail mi pise
> OAA14137        4 Mon Nov 10 14:44 r
>                  (host map: lookup (xxxx): deferred)
>                                    vyhnalek na xxxx
> Kdyz udelam zaznam v tabulkach pro named, tak si toho nikdo ani
> nevsimne. Napr.: telnet xxxx napise
> xxxx: Host name lookup failure

   Pokud na Vsem stroji bezi named, zkontrolujte, ze v /etc/resolv.conf
mate krome radku domain vase_domena i radek

nameserver 127.0.0.1

   Podivejte se, jestli v souboru z cache radku z /etc/named.conf mate
odkazy na spravne korenove nameservery vcetne jejich IP adres, a jestli se
aspon na jeden z nich dopinknete (s pouzitim IP adresy). V zonovych
souborech musi byt u uplnych domenovych jmen na konci tecka, jinak si DNS
doplni nazev zony.

> v /etc/resolv.conf mam nastaveny nameserver
> v /etc/host.conf mam nastaveno order hosts, bind

   Kdyz nic nepomuze, zkuste pro ladeni do /etc/host.conf dat jenom
order bind.

> Pocitac xxxx ma samozrejme jinou adresu site.
>
> Na minule instalaci mi to fungovalo, ale minuly tyden jsem zacal stavet
> cely server znovu a samozrejme poznamky jsou nezvestne :)
>
> Jak se mam zbavit souboru cekajicich ve fronte na odeslani? Chci je
> poslat do vecnych lovist. V jedne knize jsem se docet: sendmail -q >
> /dev/null ,ale to mi nefunguje.

   To je nakopnuti sendmailu, aby odeslal vsechny dopisy z fronty a
nevypisoval nic (krome chyb) na obrazovku. Zrusit maily z fronty muzete
treba smazanim souboru z adresare /var/spool/mqueue.

                                                      S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
    Department of Computer Science, Technical University of Liberec