Intranet nameserver

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Listopad 12 12:08:40 CET 1997

Dobry den,

>    Uz nejaky cas resim, jak vytvorit DNS server pro intranet, tj. sit bez
> primeho pristup do Internetu. Uz se mi podarilo rozchodit primou i
> reversni DNS, ale objevil se novy problem, se kterym si nedokazi poradit.
> Jde o to, ze chci, aby firewall (tj. pocitac s pristupem do Internetu i
> intranetu) dokazal resolvnout oba druhy adres. Dam si tedy do resolv.conf
> obe adresy (Interneti i intranetovy DNS). Jenze s tim je problem. Jakmile
> prvni DNS server adresu nenajde, tak resolver uz se na druhy nameserver
> neobrati. Tj. bud funguje resolving Internetovych jmeno, nebo
> [...]

   Mne napada jedno reseni: aby na firewallu bezel dalsi DNS server, ktery
by fungoval jako sekundarni pro intranet a soucasne byl ochoten posilat
dotazy ven. Tim by se snad vsechny problemy trivialne vyresily.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"A jury consists of 12 persons chosen to decide who has the better lawyer."