Intranet nameserver

Středa Listopad 12 14:28:41 CET 1997

On Wed, 12 Nov 1997, Martin Mares wrote:

> Dobry den,

>    Mne napada jedno reseni: aby na firewallu bezel dalsi DNS server, ktery
> by fungoval jako sekundarni pro intranet a soucasne byl ochoten posilat
> dotazy ven. Tim by se snad vsechny problemy trivialne vyresily.

No jo, ale to pak je z Internetu videt DNS vnitrni site. Mozna to nevadi,
mozna jo.

Ja to resim tak ze na firewallu skutecne pustim DNS server, ale ten neni
sekundarni pro intranet. Do /etc/resolv.conf firewallu nedam jako prvni
nameserver 127.0.0.1 ale adresu puvodniho nameserveru v intranetu.
Nameserevr 127.0.0.1 dam az jako druhy. Ten nameserver v intranetu
nastavim tak aby vsechny dotazu predaval namserveru na firewallu
(forwarders fi.re.wa.ll, slave). Vsem pocitacum pak nastavim aby jako
primarni nameserver pouzivali ten nameserver v intranetu a jako sekundarni
ten na firewallu (zaloha).

Tim ziskavam navic moznost aby v domene (napr.) firma.cz bylo videt neco
jineho z intranetu a neco jineho z Internetu - firewall nastavim jako
primarni pro domenu firma.cz a zapisu ho do "oficialniho" Internetoveho
DNS. Obvykle nechci aby z Internetu bylo v DNS videt cokoliv jineho nez
WWW a FTP server. Stanice stejne jdou ven pres Squid a IP masquerading.

Rozhodne existuje spousta jinych reseni, tohle je moje varianta a
osvedcila se.

Leos Bitto