SCSI kontra EIDE

Snek linux-cz na www.alla.sk
Čtvrtek Listopad 13 06:44:58 CET 1997

tibor simko wrote:

>     snek> Jak je natom SCSI pri pouziti ISA/PCI radice s cache a bez?
>
> co som ja nameral (pre default nastavenie vsetkeho):
>
> disk: ibm dors-32160w (ultra wide)
> radic: aha2940uw (ultra wide pci)
>
> $ hdparm -ftT /dev/sda
>
> /dev/sda:
>  Timing buffer-cache reads:   64 MB in  1.38 seconds =46.38 MB/sec
>  Timing buffered disk reads:  32 MB in  5.87 seconds = 5.45 MB/sec
>
> btw, vidim, ze snek zrejme pouzival hdparm verzie <= 3.2.  hmm, az od
> verzie 3.3 hdparm uz flushuje buffre ako by sa patrilo, a tiez ich
> [...]

Moje zavery se moc nezmeni. Je to stejne. Jen by mne
zajimalo
jakou ma maximalni prenosovou rychlost vyladene SCSI.
Muj postreh je ze SCSI nema pro stolni PC zadnou cenu.

$ hdparm 3.3 -ftT + defaultne nastaveny disk

                                       SCSI PCI UW   ST EIDE
PCI VX
Timing buffer-cache reads:   64 MB in  46.38 MB/sec  27.83
MB/sec
Timing buffered disk reads:  32 MB in  5.45 MB/sec    2.84
MB/sec

Po vyladeni EIDE disku a DMA 2 lze dosahnout bez cache az
8.6 MB/sec,
bohuzel ne u vsech a to i v pripade Intel chipsetu VX/HX
(Linux 2.0.31).

Snek :-(